William + Kate = sant!

Från klockan 10.30 fram till klockan 15.00 satt jag bänkad framför tv:n och tittade på ett väldigt fint bröllop. Vem var det nu igen som gifte sig? Jo, just det ja! Prins William och Kate!

Det var ett väldigt vackert bröllop. Jag o:ade och a:ade när vi tv-tittare äntligen fick se Kates otroligt fina klänning. Klänningen var designad av Alexander McQueens chefsdesigner Sarah Burton och jag gissar att inspirationen var Grace Kellys vackra bröllopsklänning från 1956.

Här har vi några bilder från bröllopet...

Kate hälsar på folket.


Vackert med liljekonvalj som brudbukett och i håret.


Bruden och hennes vackra syster Pippa.


Överlämnadet av bruden till sin blivande make.


Dags för att ge bruden sin ring!


En av de två bröllopskyssar som William och Kate visade upp.


Det nyblivna brudparet med sina söta brudnäbbar.


Jag älskar romantik och bröllop, och detta bröllop gjorde mig inte besviken. Otrolig bröllopsklänning, fin bröllopsceremoni och romantiska kyssar! Prins Harry verkade så mån om sin bror för att han verkade skämta med sin bror så han skulle känna sig mer avslappnad. Kates tiara som hon hade fått låna av drottningen var så vacker. Den tillsammans med örhängena passade perfekt ihop med klänningen. Fler kommentarer?

Hoppas att William och Kate får ett underbart liv tillsammans som gifta!


Källförteckning
Bilderna är lånade från Aftonbladets och DNs hemsidor. Klicka på bilderna och ni kommer direkt till deras ursprungsplatser.

Kommentarer

Chatrin sa…
Tittar in och säger helloooo ;-P
svar: jag slutar jobba den 27 maj och flyttar ner till Stockholm den 29 maj så det är inte omöjligt, men jag jobbar mest i Gallerian skall du veta.

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia