Veckorevyns Blog Awards 2012


Det är dags för Veckorevyns Blog Awards och som alltid är det en hel del spännande bloggar som är nominerade.


De nominerade för Årets bloggraket är bloggar jag inte läser. Jag har tittat på Carola Häggkvists blogg, men de övrigas bloggar, nej. Sarah Tjulander verkar vara en söt tjej, Petra Bohman (House of Philia) har otroliga bilder, Molly Sandén är också väldigt söt och Camilla Gervide verkar ha en intressant blogg. Ja, den som verkade mest intressant är Camilla Gervides blogg så hon får min röst!


De nominerade för Årets modeblogg är tyvärr okända bloggare, alla förutom Angelica Blick. Hon visar alltid upp fina kläder och sådant uppskattas. Victoria Törnegren påminner en hel de om Angelica Blick gällande stil och smak, Amanda Berg har übercoola bilder, Fanny Lyckman är en tuff tjej med snygga bilder och Frida Grahn har en blogg som känns fräsch och American Apparelaktig. Min röst går till Amanda Berg!


Vem jag ska nominera till Guldpennan känns självklart. Sandra Beijer (niotillfem) får min röst, utan tvekan! Hennes blogg är min favorit, alla kategorier. Fredrik Backman är dock helt otroligt rolig och Regina Katralen är närapå lika rolig som honom. Moa Allanssons spindelblogg brukar jag väldigt sporadiskt besöka, och det är nog ännu färre besök till Marcus Birros blogg.


Årets blogginspiratör är också ett väldigt enkelt val för min del. Min favorit i denna kategori är Clara Lidström (UnderbaraClara) och hon får självklart min röst. Tyras blogg brukar jag besöka då och då, men det är inte en blogg jag har fastnat för. Elaines, Maunelas och Katarinas bloggar hade jag inte besökt förrän i dag


Årets beautyblogg är lite klurigare. Jag läser regelbundet Linda Hallbergs och Viola Holmgrens bloggar. Lindas inlägg är snygga och häftiga, medan Violas inlägg känns mer naturliga och stilrena. Och vad föredrar jag? För närvarande är det Violas blogg som känns mer riktad åt min personliga stil och därför får hon min röst. Dejana och Louise, Helen Torsgården samt Linnea Jirasek har bloggar som jag tidigare inte har läst, men de verkar helt klart sevärda.


Årets bloggprovokatör är en rolig kategori. Natashja Blombergs blogg (Lady Dahmer) är en mycket intressant blogg som tar upp ämnen som är otroligt viktiga. Hennes inlägg är skrivna med glimten i ögat även om ämnen i sig är allvarligt. I like this blog! Och därför får Lady Dahmer därmed min röst. Anitha Schulmans blogg är också intressant, men jag har inte följt henne lika stadigt som Lady Dahmer. Hanna Widerstedts blogg är för lite av ett mysterium. Skämtar hon? Är hon allvarlig? Aliette Corleones och Fanny Åströms bloggar har jag inte tittat på tidigare.


Kategorin Årets hälso- och träningsblogg känns för mig lite främmande. Jag borde verkligen läsa fler sådana bloggar. Med andra ord är alla dessa nominerade bloggar helt och hållet nya för mig. För närvarande läser jag två träningsbloggar, men det kan ju alltid bli fler. Sofia Sjöströms, Linn och Ingrids, Jessica Claréns, Ida Wargs och Elbes bloggar är otroligt fina. Sofias och Idas bloggar var två väldigt intressanta bloggar, men vilken är min favorit? Min röst kommer att gå till Idas blogg.


Oj, denna kategori - Årets bloggsnackis - var riktigt intressant. Isabella Löwengrip är onekligen en entreprenör. Hon har utvecklat sina affärer från att bara ha en blogg till klädkollektion till tidning till böcker till föreläsare till... Ja, the sky is the limit för denna unga kvinna. Cimon Lundberg är en ung man vars blogg jag har läst då och då, men tyvärr inte regelbundet. Cissi Wallin är en otrolig intressant människa med integritet och personlighet. Julia Skotts blogg Kroppsbilder är en bra blogg. Vi får se olika typer av kroppar och det borde få oss att inse att vi är alla olika men ändå helt okej - oberoende kroppsformat. The Kick Back Pack - Keela, Kandylandy, Hofh, Caty och Epicfail - har otroligt färgglada och roliga bloggar. Kandylandy var otroligt kul med sina onödigt vetande-inlägg. Så vem anser jag är årets bloggsnackis... Jag tror faktiskt att jag kommer att rösta på The Kick Back Pack.


Wow! Bloggarna som är nominerade i kategorin Årets internationella blogg har jag faktiskt läst åtminstone en gång. Hanna Montazami och Sara Montazami har sommarfina bloggar fyllda med bilder från deras liv. Elin Kling har en fantastisk modeblogg som verkligen är inspirerande. Kenza Zoulten är som alltid fräsch som en nyponros. Caroline Blomst visar upp otroligt snygga modebilder. Och jag tror minsann att Elin Kling får min röst i denna kategori.


Återigen får jag äran att upptäcka nya bloggar i kategorin Årets blogstar. Linn Olsson, Sandra Linder, Sara Tjulander, Tindra Löfgren och Michaela Nilsson är alla värda att bli Årets blogstar, men för min del har Tinda Löfgren den bästa stjärnkvaliteten och får därför min röst. Jag är lite av ett fan av skönhetsbloggar.


Det ska bli intressant att se hur många av bloggarna jag har röstat "rätt" på. Återkommer med facit!


UPPDATERING
Nu har Blog Awards varit och hur bra har jag röstat? Let's see...

Vinnare
Årets bloggraket: Molly Sandén (fail)
Årets modeblogg: Angelica Blick (fail)
Guldpennan: Regina "Egoina" Katralen (fail)
Årets blogginspiratör: Tyra och Darios blogg (fail)
Årets beautyblogg: Linda Hallberg (fail)
Årets bloggprovokatör: Hanna Widerstedt (fail)
Årets hälso- och träningsblogg: PT-Fia (fail)
Årets bloggsnackis: Isabella "Blondinbella" Löwengrip (fail)
Årets internationella blogg: Sara Montazami (fail)
Årets blogstar: Michaela "Keela" Nilsson (fail)

Tillåt mig småle... Hur har jag egentligen röstat?! Eller hur har Sverige röstat? Förstår de inte att jag har utsökt smak gällande bloggar? Det är kanske jag som är helt off när det gäller vad som är intressant gällande bloggar.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia