Mitt år 2012

1. Är det något som du har gjort under 2012 som du aldrig tidigare har gjort?
Jag har fått en lärartjänst på högstadiet. Tidigare har jag bara undervisat på vuxenutbildning och gymnasiet. Yay!

2. Höll du dina före detta nyårslöften? Vad kommer dina nya nyårslöften att vara?
Jag tror inte att jag gav några nyårslöften förra året, men jag tror faktiskt att jag kommer att ge ett nyårslöfte inför kommande året. Jag ska försöka bli mer organiserad gällande vissa saker som för närvarande känns lite sisådär.

3. Fick några av dina vänner barn?
Ja, det är flera av mina vänner som har fått barn och som har fått veta att de ska få barn.

4. Dog någon som du känner?
En släkting till min pappa dog i år.

5. Vilka länder har du besökt?
Sverige... Ja, that's about it! Men jag kanske inte kan kalla det för att 'besöka' när jag faktiskt bor i Sverige.

6. Vad skulle du vilja ha under 2013 som du saknade under 2012?
Bra fråga... Kanske lite mer kärlek?

7. Vilka datum kommer du att komma ihåg från 2012?
Min födelsedag?

8. Vad har varit din största bedrift detta år?
Att jag har haft större koll på min ekonomi. Vuxenpoäng, tack!

9. Vad har varit ditt största misstag?
Jag har med största sannolikhet gjort många misstag, men mitt största är nog att jag 'touchade' en STOR pelare med vänster sida av min bil. Denna pelare har jag parkerad vid ungefär varje dag i två års tid. Hur jag misslyckades med att se denna pelare är för mig väldigt svårt att förstå. Nåväl...

10. Har du blivit sjuk eller skadat dig?
Nej, faktiskt inte. Nu räknar jag med att 'sjuk' är svåra sjukdomar, inte förkylning, magsjuka etc.

11. Vad har varit den bästa saken du har köpt?
Det kan mycket väl vara min nya mobil - Samsung Galaxy S III.



12. Vem har förtjänat beröm?
Min nya fina mobil?

13. Vem har betett sig så illa att du har blivit chockerad?
En hel del saker som jag har läst har gjort mig illa berörd och väldigt förvånad att människor uttrycker sig hur som helst utan tanke på att det som de tycker och tänker faktiskt påverkar andra på ett sätt som är negativt.

14. På vad har du spenderat mestadels av dina pengar?
Kläder...

15. Vad har du blivit väldigt, väldigt, väldigt exalterad över?
Tumblr är en fantastiskt bra hemsida! Alla tumblrs som jag har fått ta del av gör mig väldigt glad. Detta kan antingen vara väldigt bra eller väldigt deprimerande...

16. Vilken sång kommer att påminna dig om 2012?
Marina and The Diamonds - Primadonna



17: Om du jämför med förra året, är du:
a) Mer glad eller ledsen?
b) Smalare eller tjockare?
c) Rikare eller fattigare?
Vilka frågor! Jag har varit mer glad än ledsen i år och det är ungefär samma svar som jag skulle ha gett förra året. Min vikt har inte pendlat vare sig uppåt eller nedåt. Och jag tror att jag har blivit rikare. Yay!

18. Vad önskar du att du hade gjort som du inte hann med att göra?
Jag hade gärna velat läsa fler böcker.

19. Vad önskar du att du hade gjort mindre?
Inte inte tränat!

20. Vad gjorde du under julhelgen?
Jag umgicks med min familj och släkt.

21. Blev du förälskad under 2012?
Nej, det blev jag inte.

22. Vilket var ditt favorit TV-program?
Downton Abbey - utan tvekan!

23. Hatar du något/något som du inte hatade vid samma tidpunkt förra året?
Nej, jag tror faktiskt inte det.

24. Vilken var den bästa bok du läste förra året?
En bok som jag tyckte väldigt mycket om är "Miss Peregrine's Home for Peculiar Children" av Ranson Riggs.


25. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Marina and The Diamonds.

26. Vad ville du ha och faktiskt fick?
Jag ville fortsätta att jobba och det fick jag!

27. Vad ville du ha och inte fick?
Denna fina paljettklänning från ASOS som partystass på nyårsafton...


28. Vilken var din favoritfilm detta år?
Jag tyckte mycket om The Avengers. Spännande film! Duktiga skådespelare! Speciellt Tom Hiddleston. Ehehehehehe...


29. Vad gjorde ditt år till ett mycket positivt år?
Att jag försökte tänka positivt!

30. Hur skulle du beskriva din personliga stil 2012?
Casual...?

31. Vad gjorde du för att behålla ditt sunda förnuft?
Att behålla lugnet fastän jag lätt kan bli uppstressad. Paradox? You bet!

32. Vilken känd person har du beundrat mest?
Benedict Cumberbatch. Han är väldigt fin.


33. Vilken politisk fråga har engagerat dig mest?
I ärlighetens namn är jag inte politiskt engagerad för fem öre och det är onekligen något jag borde ändra på.

34. Vem saknade du?
Pappa.

35. Vilken värdefull läxa lärde du dig under 2012?
Många! En värdefull läxa är att inte förlita mig på mitt minne när jag parkerar min bil på samma parkeringsplats som jag har haft i evigheter. ANVÄND SYNEN! Då slipper jag att lämna in bilen för att få den omlackerad.

36. Citera en sångtext som sammanfattar ditt år.
Now so much I know that things just don't grow 
If you don't bless them with your patience 
And I've been there before, I held up the door 
For every stranger with a promise...  
First Aid Kit - "Emmylou"

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia