Julafton...


Denna dag var ljuvlig. På morgonen åt jag gröt för att magen skulle vara snäll inför det kommande julbordet. Nu är jag vuxen och väldigt förståndig. Mitt barnsliga jag ville se Ronja Rövardotter och mitt allra känsligaste jag insåg att denna filmen var väldigt sorglig. Jag grät ungefär hela tiden - är rätt blödig av mig faktiskt.

Därefter begavs det till min kusin där vi skulle fira julafton. Vi såg i vanlig ordning på Kalle Ankas jul och drack hjortronglögg. Oförväntat god glögg! Efter Kalle - julmat! Det var utomordentligt gott! Mums! Något jag kan rekommendera som min familj alltid äter till jul är denna räkgeggröra:

Lillians röra
1 burk cremé fraiche
½ dl majonäs
200 g skalade räkor
100 g gravad lax (skär i små bitar)
ost (efter eget tycke, som du skär i små kuber)
purjolök (efter eget tycke)
dill (efter eget tycke)

Rör ihop allt! Klart!

Denna röra är mumsigt god - men gör gärna röran kvällen innan du ska äta den, för då har den fått gotta till sig.

Efter maten blev det lite tv-tittande och prat, och finally - julklappsutdelning! Vi har ingen tomte längre, eftersom den yngsta bland oss är 13 år. Orsaken till detta är för att... Om det är någon som är känslig bör jag nu skriva VARNING för det som kommer härnäst!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Tomten... finns... inte... Så ingen av oss tror på att tomten faktiskt kommer med julklapparna. MEN! Det finns en jultomte i oss alla, för vi ger ju till varandra. Det behöver dock inte vara något dyrt, utan det kan vara något som är speciellt ändå. Tänk på det! Det kan vara exempelvis vänskap. Vänskap är dock något vi bör ge varandra varje dag, men tänk på det lite extra mycket under julen...

Jag fick bland annat en klocka, Efva Attling-halsband och pengar. Tack så mycket! OBS!!! Hur många reagerar på vad jag fick i julklapp i kontrast till det jag skrev före? Väldigt mycket dubbelmoral.

Min fina Triwa-klocka (Great White III) ser ni här:


Och mitt fina Efva Attling-halsband (Twosome) kan beskådas här:


Kvällen avrundades med ris a la malta och bär. I just love ris a la malta som efterrätt efter all den salta julmaten. Mums!

Hoppas ni alla har haft en fin julafton!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia