Pretty clothes and shoes at ASOS

Just nu od:ar jag kläder och skor och väskor... Våren är i antågande (det kommer säkert att hinna snöa c:a 10 gånger till, men ändå) och även om jag kanske inte behöver så mycket kläder, så vill jag ha massor! Vad som kommer att inköpas är nog c:a 0,1% av allt jag vill ha. Max. Vad jag egentligen behöver är en vårjacka, ett par sandaler och en väska. Tyvärr lär nog en och annan klänning också få flytta in i min garderob.

ASOS är en av mina favoritställen på nätet att besöka och här tänkte jag presentera några gobitar som finns att köpa just nu där:

1. Exclusive Summer Floral Dress (c:a 460 kr)
Denna klänning är så otroligt söt! Fantatiska färger! Jag är väldigt intresserad av att köpa denna klänning.


2. Watercolour Lily Swing Dress (c:a 400 kr)
Ytterligare en otroligt vacker klänning! Det enda jag tänkt på gällande denna klänning är att den verkar lite kort fram, men det kanske har att göra med att modellen är 180 cm lång. Jag är 162 cm, så då kanske den är lite längre fram.


3. Textured Shoulder Top (c:a 400 kr)
Vilka fina ärmar! Denna topp är enkel och söt. Den rosa färgen är helt och hållet i min smak. Om jag skulle beskriva denna topp med ett ord så skulle det vara GODIS!


4. Printed Button Front Cami (c:a 290 kr)
Åh, vilken snygg blus! Jag gillar färgkombinationen svart och rosa. Blusen passar otroligt bra till ett par svarta tajta jeans. Eller varför inte vita jeans? Två tummar upp!



5. Cord Peg Trousers (c:a 400 kr)
Jag gillar den här ljusblåa (Bay Blue) färgen på byxorna. De är verkligen somrig! Byxorna finns dessutom i en rosenröd (Rose) färg och den färgen är nästan lika fin.


Och så har vi några fina skor...

1. Swedish Hasbeens Braided Heeled Clog (c:a 1,800 kr)
Sådana här skor har jag önskat mig i åratal! Och jag kommer att investera i dessa skor, men dock inte från ASOS. Kolla priset! Men det beror ju på att det är en importvara. Jag köper mina Hasbeens i Sverige. Då blir det lite billigare.


2. MARKY Leather Traditional Brogues (c:a 400 kr)
För att vara helt ärlig så har jag ett par liknande skor, fast i svart. De köpte jag när jag var 12 år (om jag minns rätt). Jag älskade de skorna! Mina gamla skor har jag inte provat på flera år, så de kanske inte passar längre? Även om jag har samma skostorlek. Om vi återgår till dessa vackra läderskor så är de ju hur passande som helst dessa år! I want them sooo much!


3. SHAMBLE Block Heel Town Shoe (c:a 460 kr)
Här har vi ett par likande läderskor med hög klack. Åh, vad tjusiga! De skulle nog trivas att bo med mig.


4. HIGHWAY Espadrille Bow Platform Sandal (c:a 580 kr)
Okej, detta är ett par väääldigt höga sandaler. Klacken är 12,5 cm och platån är 3,5 cm. Undra om de är sköna att gå i? I och för sig är det bred klack, men när man köper skor på nätet kan det bli lite som att köpa grisen i säcken när man inte är säker på skon. Ett som är säkert, ja, det är att denna sko är snygg!


5. HERO T-Bar Peep Toe Slingback Sandals (c:a 520 kr)
Om jag tyckte de förra skorna var höga så är dessa ÄNNU högre. Klacken är 15,6 cm och platån är 3,8 cm. Klacken är relativt bred, men den ser inte speciellt bekväm ut. Skon är dock väldigt söt! Tänk om den fanns med lägre klack.


Det var allt från mig för denna gång. Ha en toppenfin helg!

Kommentarer

svar: då måste du också har hört "Price Tag" med Jessie J, den är bra.
jag föredrar faktiskt den framför "Do It Like A Dude".
svar: jag får helt enkelt ta och lyssna mig in på "Do It Like A Dude".

.. och ang. Emma; hon är bara allmänt efterhängsen och trögfattad.
Chillypea sa…
Ohhh, Shamble Block heel nånting shoe.... me like! :)
svar: var jag med på någon bild i tidningen?
jag har nämligen varit inne på PT's hemsida och försökt hitta någon bild från lördagen men utan någon vidare succé, tyvärr.

hm. musik är ju ett stort intresse hos mig så något nytt skall jag väl komma på kan tyckas, let's see:

Ke$ha - F**k Him He's A DJ
Those Dancing Days - Reaching Forward
Adele - Someone Like You
Jessica Sutta - I Wanna Be Bad
Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath
Aggro Santos ft. Kimberly Wyatt - Candy
Britney Spears ft. Sabi - (Drop Dead) Beautiful
Britney Spears ft. Will.I.Am - Big Fat Bass
Britney Spears - I Wanna Go
Britney Spears - Till The World Ends
AQUA - How R U Doin'?
HURTS - Sunday
Lady GaGa - Born This Way (DJ White Shadow Remix)
David Guetta ft. Taio Cruz - Little Bad Girl
Sibel - Wake Up
s.o.stereo. - Hello Miss Heels
Dilba - Try Again (Full Version)
Dada Life - Unleash The F**king Dada

.. jag har väldigt blandad musiksmak och jag vet ju inte riktigt om du har likadan så det får återstå att se vad du tycker om detta.
svar: okej, jag får helt enkelt leta vidare efter bilder från i lördags att publicera här på bloggen, men inte behöver du ha ångest inte!

så bra att låtarna föll dig i smaken!
jag använder typ bara Spotify för att spara bra låtar och sedan ladda ner dem till iTunes och ha på min iPhone och iPod men jag får väl börja göra lite Spotify-listor för din skull och publicera på bloggen med jämna mellanrum.
ps. glömde skriva med Beth Ditto - "I Wrote The Book" på låt-listan - den är grymt bra! ds.
svar: då skall jag försöka styra upp min Spotify - för din skull!

ja, den är faktiskt riktigt bra, och likaså "Love Long Distance" också med The Gossip.

tack så jättemycket!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia