Eurovision Song Contest 2016 - Finalen

Dags för den tredje och sista genomgången av låtarna som är med i Eurovision Song Contest 2016. I finalen är det i nuläget sex artister och här är de sex sista låtarna.

Frankrike
Amir är nog den gulligaste artisten av alla i ESC! Han ser så himla glad och lycklig ut när han sjunger. Bara det ger en massa pluspoäng i min bok. Låten är dessutom riktigt charmig och trallvänlig. Jag gillar't! (9/10)

Tyskland
Jamie-Lee - Ghost
Denna låt är en långsam historia och jag är inte riktigt säker på att jag tycker den är så mycket ESC. Jamie-Lee ser ut att vara en väldigt poppig, energisk och duktig sångerska och frågan är om det inte hade varit bättre att låta henne sjunga en sång med lite mer upptempo? Jamie-Lees styling är dock helt och hållet amazing! (5/10)

Italien
Francesca Michielin - No Degree Of Separation
Åter en lugn låt, men denna låt är mer catchy och spännande att lyssna på. Francesca har dessutom en vacker och intressant sångröst. Helt enkelt en bra låt! (7/10)

Spanien
Barei - Say Yay!
Vilken partylåt! Den är energisk och rolig att lyssna på, även om den inte är allt för unik. För min del gör det inte något. Den får mig att vilja ha ett ESC-party nu på en gång. (8/10)

Sverige
Vad ska jag säga? Frans låt sätter sig som en smäck i minnet och självklart sjunger jag med så fort jag hör låten. Jag ska dock vara ärlig och erkänna att det finns några andra låtar som jag tycker är bättre lämpade som ESC-vinnare, men om Frans vinner blir jag så himla glad för hans skull. (9/10)

Storbritannien
Joe and Jake - You're Not Alone
Joe & Jake är otroligt söta killar och låten är väldigt trallvänlig och catchy. Min gissning är att det kommer gå bra för dessa killar i ESC. (7/10)

Källa
Alla bilder är lånade från Eurovisions hemsida.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Hoppas sååå att du har den grå koftan med blomapplikationer från H&M från Conscious collection 2011. Storlek 36. Hoppas! Maila gärna i så fall:)
Caroline sa…
Hej!

Nej, tyvärr. Jag köpte inte något från den kollektionen. Har du kollat på till exempel Tradera?

Hoppas du hittar koftan!
/Caroline

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia