Eurovision Song Contest 2016 - Semifinal 2

Dags för att lyssna på bidragen i andra semifinalen i Eurovision Song Contest. Det lär säkert finnas några godingar bland dessa låtar.

Lettland
Vilken bra låt! Låten är lättlyssnad och känns modern. Jag gillar denna låt. (8/10)

Polen
När det gäller lugna schlagerlåtar brukar jag ofta vara lite skeptisk. Michał Szpak har en fin sångröst, men låten känns lite vattnig. (4/10)

Schweiz
Vilken söt poplåt och den är riktigt catchy. Den lär säkert gå vidare till finalen. (7/10)

Israel
Vilken vacker röst Hovi Star har! Och låten är också vacker. Denna låt är väldigt fin och budskapet är att alla är gjorda av stjärnor. Denna låt är en av mina favoriter. (9/10)

Vitryssland
Återigen en sångaren med fin sångröst. Ivans hesa röst passar bra till låten och jag tycker att låten i sin helhet är riktigt catchy. Jag gillar't! (8/10)

Serbien
Mitt första intryck är att denna vackra sångerska är inspirerad av Amy Winehouse, även om hon inte sjunger med samma tryck och styrka samt inom samma genre. Låten är helt okej, men inte direkt unik eller speciell. Hade låten haft lite mer Amy Winehouse-umpf hade den säkert varit mer spännande att lyssna på. (6/10)

Irland
Låten känns som en låt i mängden, även om den är rätt så catchy i refrängen. Den lär säkert gå vidare till finalen, men jag tror inte den kommer att vinna. Nicky är dock gode snygg. 😄 (5/10)

Makedonien
Återigen en sångerska med en rejäl pipa, ja, Kaliopi kan onekligen sjunga. Jag är dock osäker på om låten är bra... Inledningsvis låter låten som en ESC-låt från 80-talet eller tidigt 90-tal. Senare i låten påminner i alla fall musiken om någon annan låt som är inspirerad av ett klassiskt stycke. Självklart kommer jag inte ihåg vad låten heter just nu. Nåväl, låten är inte my cup of tea. Kanske passar den i ESC-finalen? (4/10)

Litauen
Vilken bombastisk låt! Det låter precis som en Danny Saucedo-låt och Dannys Mello-låtar är alltid party och tempohöjande. Skulle jag få veta att Danny är en av Donnys idoler skulle det inte förvåna mig. ☺ Min gissning är att denna låt går vidare till finalen utan problem. (8/10)

Australien
Wow, denna låt var verkligen rolig att lyssna på! Ytterligare en favorit. Låten känns fräsch och intressant. Hoppas Dami Im vinner finalen så ESC är i Australien nästa år. Ingen av 2017 års deltagare kommer att klaga, jag lovar! (10/10)

Slovenien
ESC egna Taylor Swift! Även om ManuEllas låt inte är lika catchy som Taylor Swifts låtar oftast är. Låten är countrypop och är riktigt söt. (7/10)

Bulgarien
Här har vi en låt som onekligen kan höja stämningen på en ESC-fest, utan problem! Jag gillar denna låt väldigt mycket eftersom den är mycket party, känns som en modern ESC-låt och låttexten är fin. Två tummar upp! Ytterligare en favorit. (10/10)

Danmark
En sak är säker - denna låt kommer att gå vidare till finalen. Lighthouse X är tre killar med väldigt fina röster och låten är catchy och får mig att hålla takten på en gång, vilket är ett bra tecken. Bra jobbat, Danmark! (9/10)

Ukraina
Utan att ha lyssnat låttexten är min gissning att denna låt har ett politiskt budskap. Svaret är ja. Även om låten har en tung innebörd lyckas Jamala framföra låten med grace och hon har dessutom en vacker sångröst. Väldigt fin låt! (8/10)

Norge
Bra produktion av låten och Agnete har fin sångröst, men låten är ganska tam. Norge lär dock gå vidare till final. (7/10)

Georgien
ESC:s rockigaste bidrag! Låten är som en kombination av Oasis och Babylon Zoo, även om den inte känns speciellt mycket 90-tal. Inte speciellt mycket ESC och frågan är om låten går vidare till finalen. (6/10)

Albanien
Som så många andra sångare har Eneda Tarifa en vacker sångröst, men låten är dessvärre inte lika spännande som hennes sångröst. Låten är ganska långsam och den känns inte speciellt unik. (4/10)

Belgien
Laura Tesoro är onekligen en energisk och poppig sångerska, vilket helt klart lyfter låten. Själva låten är inte modern i utförandet, men den är catchy - säkert tack vare Laura Tesoro. Helt klart godkänd låt! (7/10)

Källa
Alla bilder är lånade från Eurovisions hemsida.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia