Juldagen...

Denna juldag var väldigt angenäm. Jag var med några kompisar, och först besökte vi Piteå Stadshotell för lite mat. Det blev trerättersmiddag:

Förrätt: vitlöksbröd med tsatsiki
Varmrätt: lax med wokade grönsaker, hummersås och pressad potatis
Efterrätt: chokladtryffelcheesecake

Ja, maten var mycket god och mättande, och det var gott med lite variation från all julmat som har förtärts. Om ni hälsar på i Piteåkvarteren så rekommenderar jag just Piteå Stadshotells restaurang.

Efter middag begav vi oss till en av mina kompisar. Där hade kvällen börjat lite tidigare med tv-spel - vilket jag var glad över att vi som kom efter middag missade. NHL på X-box...? Nä, jag avstår gärna.

Vi hade allmänt trevlig tills sällskapsspelen kom fram. Jag, the tävlingsmänniska delux, ska inte vistas bland folk när det gäller just sällskapsspel. Jag blir lite lätt... Shall we say... Sur, om jag inte vinner. Nåväl... Vi började spela i lag, sofflaget mot golvlaget (jag var med i detta lag). Två omgångar blev det lika, men tredje gången vann golvlaget. Oh yeah! Därefter spelade vi ett till sällskapsspel, och golvlaget vann igen. Vi gick med på en till omgång, och då började sofflaget anklaga mitt lag för att försöka fuska. Hrm... Anklaga folk för fusk...?!? Då är man dålig förlorare.
Denna kväll behövde jag i alla fall inte oroa mig för att bli sur för att jag förlorade, eftersom jag var på det vinnande lagets sida.

Jag upptäckte under tiden vi lyssnade på låtar på YouTube att jag fortfarande har kvar min så kallade vighet. Jag kan fortfarande gå ner i... split? Spagat? Ja, jag har aldrig lyckats skilja på vilket som är vad, men imponerad blev jag i alla fall av min vighet. Mina kompisar såg inte fullt lika imponerade ut.

Kvällens spellista på YouTube:
1. Lady Gaga - Poker Face
2. Lili & Sussie - Oh Mama
3. Slipknot - Snuff
4. Alice Cooper - Man without a Face
5. Caesar's Palace - Jerk it Out
6. E-Type - Russian Lullaby
7. Swingfly - Singing that Melody
8. Teddybears STHLM - Rock'n'roll Highschool
9. Kenny Rogers - Lady
10. Alice Cooper - Poison
11. Black Jack - Inget stoppar oss nu (sök dock på "Inatt inatt")

Ja, det där var några av de låtar som spelades denna kväll...

Det var en rolig kväll. Me likey! Även om det inte blev utgång kändes det skönt att kunna chilla lite lugnt hemma hos kompisar, än att flänga ute på krogen. Fast... I och för sig är det skoj, det också. Nästa år igen då kanske... Men bara kanske!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia