The Twilight Saga - New Moon

Lördagen den 21 november såg jag New Moon. Jag hade tyvärr läst recensionen från diverse tidningar och blev förvånad över vilka dåliga omdömen den hade fått. Men vad tyckte jag? Here we go...

Karaktärerna

Bella +++

Kristen Stewarts rollprestation är bra. Hon är inte lika magisk som i Twilight, men naturligtvis är hon Bella. Punkt.

Edward +++
Robert Pattinsons karaktär får inte så stort utrymme, och det visste jag ju redan på förhand innan jag såg filmen. Det känns som om han inte har allt för många repliker, men det gör inget eftersom han agerar med hela sin kropp. Och att han är vacker som en dag gör ju inget. Absolut inget.

Jacob ++++
Hejsan hoppsan! Oj... Ja, Taylor Lautner är allt ett riktigt charmtroll. Rätta mig om jag har fel, men han lär nog hänga med ett bra tag framöver i filmbranschen. Hans tolkning av karaktären är i det närmaste perfekt. Jag vet inte riktigt vad jag kan säga mer om honom. Roligaste var när Jacob tar av sig sin t-shirt för att torka upp blodet som rinner från Bellas sår på huvudet. Majoriteten av publiken var kvinnor/tjejer/flickor och alla pep till när t-shirten åkte av. Hilfe... Denna grabb har spenderat tid i gymmet för att få ett fulländat vargutseende - allt enligt Stephenie Meyers beskrivningar.

Aro +++++
Wow... Michael Sheen gör en fantastisk tolkning av Aro. Jag måste erkänna - jag har lite av en crush på Michael, så jag kanske är lite partisk. Sheen gjorde en superb tolkning av varulven Lucian i Underworld-filmerna, så att se honom en vampyr var verkligen efterlängtat. När jag fick veta att han skulle spela Aro jublade jag. Och jag blev inte besviken. Synd bara att hans scen inte varade allt för länge.

Jane ++++
Söta Dakota Fanning har fångat Jane. Hon är alldeles iskall och hon lyckas med att ha ett stilla ansikte som ändå lyckas uttrycka frustration när hennes lilla mission inte riktigt gick som planerat. Alldeles utmärkt!

Filmen berörde mig. Jag grät. Kände smärtan. Kände sorgen. Kände lyckan. Naturligtvis rekommenderar jag er att se denna film. Rekommenderar den varmt. Läs gärna boken också.

Betyg? 4/5

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia