What a life, what a life...

Efter en alldeles underbart mysig helg blev jag tilldelad livet i dess mest deprimerade form. Jag kände redan på måndag att jag inte var glad. Absolut inte glad. Snarare ledsen. Varför? Ja, det har jag frågat mig själv. Under tisdagen kände jag på samma sätt. Onsdag... Låt mig inte gå in på hur jag kände mig under onsdagen, men tears were falling, falling like rain.

I dag mår jag betydligt bättre. Jag känner mig glad. Faktiskt. Och det är ju min grundinställning. Eller mitt bashumör. Vad man än kan kalla det.

Vad som gjorde mig glad i går var att jag såg Fawlty Towers på TV4 Plus. Jag fick skratta, skratta ända från tårna. Det kändes så skönt att få avsluta min sorgsna dag med skratt. Kanske det är något att rekommendera - att avsluta varje dag med ett gott skratt. Lät det där sista klyschigt, kanske...? Jaja.

Kommentarer

Björn sa…
Vet inte om datorn kompenserar snön men den är något att roa sig med. Om inte annat så har man alltid TV4KOMEDIS Monty Python maraton. Klart roligare än slask och regn i vilket fall :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia