Saturday is my fun day!

Den 29 maj
Denna dag skulle jag jobba med O på Inlandsmässan på eftermiddagen. Vi skulle bara jobba två timmar, så det kändes inte allt för ansträngande. Vädret var tyvärr inte så bra och det var heller inte så många besökare. Vi hade dock besökare som kom och hälsade på oss (främst O) under hela tiden vi var på mässan.

När jag kom hem svidade jag om och begav mig till E. Vi åt E:s underbara smörgåstårta och drack smaskigt mousserat rosévin (Rotari). Vi hade också Bacardi Breezers Mango som vi gjorde bål av. Hur gjorde vi då? Väldigt enkelt, nämligen:
1. Vi tog en tillbringare.
2. Vi tog fram tre Bacardi Breezers Mango och hällde det i tillbringaren.
3. Vi skar en citron och stoppade citronskivorna i tillbringaren.
4. Vi hällde i frysta blandade frukter (hallon, annans, melon, vindruvor) i tillbringaren.
5. Vi fyllde på med is.
6. KLART!

A, H och P kom också till E, för vi skulle ju kolla på Eurovisionsschlagerfestivalen. Vi drack av den supergoda bålen. Mums igen! Killarna var väl inte allt för glada för att se ESC, men vi tjejer var ju rätt lyriska. Även om inte Anna Bergendahl hade kommit med i finalen så gjorde det ingenting. Det fanns en del otroliga artister.

Här har vi min topp fem-lista:

1. Moldavien: Sunstroke Project & Olia Tera - Run Away



Vi närapå skrattade på oss när vi lyssnade på denna låt. Oj, vad killen som spelar saxofon kan vifta på höfterna under tiden han rockar järnet! Det var närapå lite väl dirty, if you know what I mean. Men låten var helt enkelt underbar. Underbart kitchy! I like 1...!


2. Rumänien: Paula Seling & Ovi - Playing with Fire



Åh! Detta par var så söta. Det såg så genuint ut när de satt mitt emot varandra och flirtade med varandra. Tjejen såg ut som en söt version av Angelina Jolie i sin latexdräkt och killen såg närapå lyrisk ut när han tittade på tjejen. Låten är poppig och ganska så catchy. I like 2...!


3. Ukraina: Alyosha - Sweet People



Den här låten lyssnade jag på när alla låtarna spelades inför ESC och jag tyckte faktiskt den var riktigt bra - utan att den behövde vara kitchy. Tjejen är duktig. I like 3...!


4. Tyskland: Lena - Satellite



Lena är en riktig sötnos och låten är faktiskt riktigt bra. Jag hade inte hört hennes låt förrän på finalen av ESC, men visst - nog förtjänade hon att vinna! Även om Lena inte är min absoluta favorit. I like 4...!


5. Serbien: Milan Stankovic - Ovo Je Balkan



När jag hörde denna låt för första gången fick jag nästan panik. Hur kunde han ens få vara med i uttagningen i sitt eget land?! Han sjöng otroligt falskt under verserna, men det lät helt okej i refrängen. Efter några genomlyssningar av denna låt så blev den faktiskt bättre och bättre, och nu tycker jag den är bra. Inte helbra, men bra. I semilike...!


Hedersomnämnande:

* Grekland: Giorgos Alkaios - Opa



Wow! Hej och hå...! Män, framför allt GREKISKA män i drivor. Vi kvinnor måste ju dåna... Vi måste vara helt överlyckliga. Jorrå, men låten är ändå inte en bra schlagerlåt trots snygga karlar.


* Vitryssland: 3+2 - Butterflies



Åh...! Jag har ju en hatkärlek till fjärilar, men när sångerskorna fällde ut sina vingar blev jag nästan lite tårögd. Det var ju fint! Låten kanske inte var lika fin som fjärilsvingarna, men den är helt klart värd ett hedersomnämnande.

Det var en jättetrevlig kväll. Även om inte alla i sällskapet tyckte om ESC. :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia