X-mas Wish List

Då var det återigen dags för den årliga julklappsönskelistan. Även som vuxen är det skoj att få önska sig en massa saker och se vad tomten kan tänkas ge en i julklapp på julafton.

1. Extern hårddisk till min bärbara dator

Dessa små raringar kostar alltifrån 400 kronors klassen upp till, ja, massor mer. Jag behöver inte någon dyr extern hårddisk - huvudsaken är att den fungerar.


2. Prydnadskudde Gosa (149 kr) samt pläd Gosa (349 kr)
från Hemtex


Denna prydnadskudde samt pläd har tydligtvis varit väldigt populära. På Hemtexs webshop och i butik är de helt och hållet slut - i alla färger. Jag hoppas att tomten lyckas hitta en kudde och pläd åt mig, gärna i färgen ljusgrå.


3. Ansiktskräm

Huden mår riktigt bra just nu under vinterhalvåret av en ansiktskräm som ger rikligt med fukt. Snart tar min Vichy Aqualia Thermal slut, så det skulle vara väldigt trevligt att få en ny burk.


4. Mascara Diorshow

Min absoluta favoritmascara! Och det börjar bli dags att införskaffa en ny mascara för mig, så varför inte önska sig i julklapp?


5. Viva La Diva - Eyeshadow Palette (189 kronor)

21 jättesnygga glittriga ögonskuggor. Vem tackar nej till dem? Inte jag i alla fall.


6. Plånbok

Jag vill gärna ha en plånbok i färgen svart som går att stänga igen med en dragkedja. Min nuvarande plånbok har börjat sjunga på sista refrängen.


7. Smyckesträd

Favorit från förra året. Detta fina smyckesträd från Åhléns (229 kr) önskade jag mig redan förra året, men det blev visst lite av en miss i kommunikation mellan mig och tomten. Hoppas tomten hörsammar min önskan i år.


8. Kuddar, 2 st

Kuddar är lite av en färskvara. Även om man tvättar kuddar så tappar de lätt fluffigheten. Var i hela friden försvinner fluffet egentligen? Äter kvalstret upp fluffet? Well, I don't really want to know.


9. Tröja, svart (299 kr)

Lindex hittar vi denna mysiga tröja. Den ser varm och gosig ut.


10. Mössa (89,50 kr) och vantar (99 kr)

Kappahl finns denna fina mössa och dessa söta vantar. Jag har ingen aning om de kommer att värma mitt huvud och mina händer när det blir extra kallt, men jag vet i alla fall att jag kommer se tjusig ut.


Så där, ja... Hoppas att något litet paket hamnar under granen pour moi!

Joyeux Noël!

PS. Klicka på bilderna för att se var bilderna bor. DS.

Kommentarer

Björn sa…
Förhållandevis vettiga saker på listan må jag säga. Inget jag skulle ha önskat då jag inte har något behov för dem men onekligen vettiga. Fast erkänn att önskelistorna var roligare när man var barn ;-)
Carolina sa…
Hej! :)

De gick jättebra för dem! De hade skoj på scenen och alla låtar lät bra! Nu har jag bara en veckas praktik kvar sen är det jullov, känns skönt! Hur är det med dig? Överlever du rättningstiden? :) Kramar!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia