För det vidare

Jag har inte arbetat i allt för många år som lärare, men ändå har jag med största sannolikhet påverkat en hel del elever - på gott och ont. En del kommer att komma ihåg mig, en del kommer att glömma bort mig. Det är en del av livet som lärare. Att jobba som lärare är helt otroligt kul och jag vill gärna att mina elever ska ha lika roligt som mig i klassrummet. Det allra viktigaste är att eleverna lär sig något, ja, det behöver inte vara mycket, men någonting ska finnas kvar i morgon, om en månad eller om flera år.

Några kända människor, bland annat Jonas Hassen Khemiri, Elsa Billgren, Bill Skarsgård, Fredrik Wikingsson och Cissi Wallin hyllar sina lärare i ett klipp som För det vidare har producerat. De träffar sina lärare som har uppmärksammat dem under skoltiden, som har inspirerat dem, som har stannat kvar i deras minne. Dessa klipp visar det brinnande intresset som lärarna har för sitt jobb och för sina elever. Det är dessutom så rörande att se hur glada lärarna blir när de får träffa sina före detta elever. Och lärarna blir bemötta med lika mycket glädje!

Här har ni några av de fina klippen:











Kommentarer

Sabina sa…
det är svårt att glömma dig. du är en fantastisk person.!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia