Melodifestivalen 2012

Då var det klart! Årets tio artister till Melodifestivalen är korade.



Denna musikgenre är inte riktigt min tekopp. Vinner denna låt finalen? Jag är tveksam. Den lär dock inte göra Dead by April-fansen besvikna.




Enligt mitt tycke är Loreen en otroligt begåvad sångerska och denna låt är helt klart lovande. Dessutom är Loreens dans så häftig till låten. Jag hoppas på denna låt!




Visst, Ulrik är duktig och har helt klart en mängd med fans på sin sida. Fråga är bara om denna låt håller i längden i Melodifestivalen? Påminner den inte lite om Finlands bidrag från förra året...?




Vilken skräll att David Lindgren gick vidare på en gång, men det var kanske inte så förvånande. Dansvänlig musik som gör mig så glad! Två tummar upp! "Shout It Out" är helt klart en av mina favoriter.




Vackra Molly! Hon är en duktig sångerska, men låten var kanske inte fullt lika bra som hennes förmåga. Visst, låten är helt okej, men varför köra ungefär samma stuk som ESC-vinnaren 2011?




Björn Ranelid kan verkligen sno orden på ett sätt som både kan fascinera och irritera. I denna låt lyckas han med båda delarna. Sara Li är en väldigt duktig sångerska, men... Kommer denna låt att kunna vinna finalen i Azerbajdzjan?


Lisa Miskovsky - Why Start A Fire


Lisa Miskovskys låt är min tredje favorit i Melodifestivalen detta år och jag tror helt klart att hon kan vinna hela rasket! Låten är helt klart Kate Bush-inspirerad, men det gör ingenting. SÅ bra!




Danny är oändligt charmig och låten är helt klart dansvänlig. Vad som verkligen gör denna låt är dansarna. Hur duktiga är de inte? Jag var ju väldigt skeptisk förra året när jag såg Rysslands bidrag ha kläder och skor med ljus. Danny och hans dansare har faktiskt ljus på kläderna av en orsak - det ger en väldigt snygg effekt när de dansar i mörkret. En bra danslåt, men kanske inte riktigt en favorit.


Top Cats - Baby Doll


Jag gillar rockabilly! Och Top Cats är riktigt bra, men jag är osäker på om de kan ge oss en vinst i ESC 2012. De är dock otroligt charmiga och har riktigt bra scennärvaro. Ja, vem vet? De kanske vinner!


Thorsten Flinck & Revolutionsorkestern - Jag reser mig igen


Helt ärligt - denna låt växer för varje gång jag har lyssnat på den! Thorsten Flinck tillsammans med Revolutionsorkestern är en exotisk krydda i Melodifestivalen och sådant kan svenska folket gilla.


Ja, vem kommer att vinna Melodifestivalen? Hoppas någon bra låt vinner, gärna Loreen, David eller Lisa! Heja!

PS. Jag har fortfarande inte släppt tanken att en riktigt bra låt inte gick vidare, nämligen Andreas Lundstedts "Aldrig aldrig". Varför, Sverige?! DS.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia