Eurovision Song Contest - Final

De sista länderna i ESC är topp fem inklusive landet som vann finalen förra året - vilket var Sverige. Woho! Och här har ni mina kommentarer angående dessa länders låtar.

Final (18 maj)

Frankrike
Jag gillar denna låt! Sångerskan Amandine Bourgeois har en häftig sångröst och låten är lagomt rockig och riktigt catchy. Låttexten är lite av ett förkunnande att hon inte tar någon skit av en ex-pojkvän. Och slutet av musikvideon bekräftar verkligen det när hon har bundit killen. Det kanske inte riktigt är något som jag står för, men hej - passionerade människor från Frankrike kanske ger igen lite mer än känslokalla människor från Norden. ;-) (8/10)


Tyskland
En riktigt partylåt! Men jag är osäker om jag tycker den är en schlagerlåt. Visst, den är catchy, men inte min favorit - även om det är disco. (6/10)


Italien
Italiens bidrag är en ballad och den är helt okej. Inte direkt märkvärdig låt, men Marco Mengoni är väldigt fin att titta på. (5/10)


Spanien
Vilken söt låt! Spaniens bidrag är riktigt trallvänlig (även om jag inte kan spanska) och den lär säkert nå topp 10 i morgon. (7/10)


Sverige
Heja Robin! Du har en toppenbra låt och du är en underbar sångare. Du lär definitivt hamna på topp fem i finalen (om inte topp tre). (10/10)


Storbritannien
Bonnie Tyler hade egentligen gjort denna låt till sin egen skiva, men låten fick i stället vara med i Storbritanniens uttagning. Det är en lugn och behaglig låt och Bonnie Tyler har en spännande röst. Låten lär säkert få många poäng. (7/10)


Källor

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia