Cocktailparty

Vill ni ha tips på ett bra tema på en fest - lär av detta. Ha ett cocktailparty!

Lördagen den 15 november var det dags. Alla inbjudna till cocktailpartyt hade laddat upp med varsin drink. Väldigt trevligt. Vi började kvällen klockan 19.00.

1. Välkomstdrink

Värdparet bjöd på en ypperligt god välkomstdrink som grundade sig på bubbeldricka... Mums!



2. A Night of Passion
Min drink som jag hittade på Cocktailguiden. Den var väldigt fruktig i smaken, och passar säkert ypperligt på sommaren om man har någon trevlig tillställning då. När drinken serverades så spelades naturligtvis Poodles - Night of Passion. Väldigt passande!








3. Metropolitan
Den tredje drinken vi smakade av var en klassisk Metropolitan. Den var mumsigt god!










4. Collins
Återigen en klassisk drink - Collins. Denna hade jag aldrig druckit förut, så det var spännande att testa.










5. Caipirinha
Smarrigt god Caiprinha tackar jag inte nej till. Man tackar!











6. Pinã Colada
Okej... Jag älskar ananas... Därför tycker jag att Pinã Colada är otroligt god.










7. P2
Kan vaniljvodka, Sourz Apple och Sprite bli fel? Nej, tänkte väl det... Gott!










8. Raspberrpolitan
God, god, god var denna drink! Den dricker jag gärna fler gånger. PS. Försök säga Raspberrpolitan snabbt flera gånger efter ett par drinkar... DS.










9. Mjölkchoklad med punsch
Mums! Mjölkchoklad med punsch... Åååh... Den smakade underbart gott!










10. Bloody Mary
Detta var första gången jag prövade att dricka en Bloody Mary. Oj! Den hade verkligen sting! Och jag förstår varför man kan dricka som en dagen-efter-drink. Mat och en återställare - på en och samma gång!









11. Acid Banana
Jag gillar verkligen syrliga drinkar, och Acid Banana-drinken var syrlig! Me likey!












12. Three Berry Daiquiri
Sist, men inte minst - Three Berry Daiquiri. Detta var en av mina favoriter - smaskigt god! Jag älskar bär, gött!









Tilltugget under kvällen var... Underbart gott! Värdinnan hade verkligen hittat fantastiska recept. Kvällen var väldigt trevlig. Synd bara att den gick så fort!


Rösta gärna vilken drink som ni tycker är/verkar godast!


Som ni säkert förstår så var vi ett gäng vuxna och förståndiga människor som drack under ordnade förhållanden. Jag rekommenderar inte detta till personer som inte kan kontrollera sitt drickande.

Kommentarer

Anonym sa…
WOW!vilka drinkar !!! :)mitt problem ar bara att jag inte har rad att kopa alla olika flaskor som ska in i alla olika sorter..:) Jo Cara ar fint.. men..ja.. kommer du pa nat mer passande far du garna saga till :) Min andra lilla hund heter ju redan Stella, sa det gar ju liksom inte att anvanda igen :) jag har ju sa svart for att bestamma mig.. jakligt besvarligt..:)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia