Le French Evening

Jag och jobbkompisarna var på fransk afton förra veckan. Det kan jag varmt rekommendera!

Kvällen började med champagne. Innan jag ens hann ta första klunken kommer T ut med en bricka med en blå drink och en sådan där tårtraket i ett annat glas med blåfärgade stenar. Mina jobbkompisar började sjunga "Ja må hon leva", och jag förstod ingenting. T kommer fram till mig och överlämnar drinken och tårtraketen. Taack...? What? Jag hade redan fått present från mina jobbkompisar - trodde jag? Nu får jag en drink o c h ett paket av jobbkompisarna. Tack! Så otroligt fint av er.


När jag öppnar presenten så är det ett jättefint halsband med hänge från Pearls for Girls. Åh... Tack, tack, tack igen!


Förrätt

Mini-tarte au chèvre chaud
(mini-chèvrepaj)

Soppa

Soupe aux herbes avec coquille Saint-Jacques grillé
(örtsoppa med grillad pilgrimsmussla)

Varmrätt

Canard à l'orange avec Julienne des pommes et poireaux
(ankbröst med apelsinsås och purjopotatis)

Mellanrätt

Fromages Francais
(franska ostar)

Efterrätt

Créme brûlée aux apricots (créme brûlée med aprikoser) samt
mousse au chocolat (chokladmousse)

Betyg: MVG+

Tack för en toppenkväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia