Universums jobbigaste arbetsdag...?

Jo, det kan jag nog kalla den dag för. Dagen började bra med svensklärarmöte. Därefter ordnades med gardiner. Svängde runt lite här och där för att hitta grejor till gardinuppsättningen. Sydde lite. Åt massor av pizza till lunch. Fortsatte med gardinuppsättning fast övergav det inom 3 sekunder. Fortsatte med att kasta böcker. En sjujäkla massa böcker. Det kändes så där att ha läromedel från 1965... Förlåt, det har säkert något antikt värde i sig, men nu orkade jag inte tänka så långt. Slängde alla böckerna. Tungt som bara den. Började att bära möbler från en del av skolan till den andra. Tungt som bara den. Fortsatte med det i evigheters evighet. Slängde böcker. Bar ännu fler möbler. Förbannelsernas förbannelse! Åt resterna av min pizza till middag. Och nu sitter jag här. Trött och mör i hela kroppen. I morgon ska jag ta det sista. Brr... Om inte eleverna uppskattar sina lärares slit och släp nu så blir jag lite lätt upprörd.

Nåväl...

I kväll True Blood. Jag längtar.

Kommentarer

Björn sa…
Visst är det härligt med studiedagar? Speciellt sådana man kan kompa bort ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia