Fredagen den trettonde...

Fredagen den trettonde behöver inte vara en otursdag, även om man är lite lätt klumpig som jag kan vara ibland. Min fredag den trettonde har varit väldigt bra!

Det allra bästa med denna dag är min promenad. Jag tog först på mig täckjacka, men det tog c:a 1 minut innan jag vände tillbaka hem och bytte till min vindtäta jacka. Den passade alldeles utmärkt denna dag, ja, jag tog till och med av mig den efter ett tag.

Solen sken och temperaturen var alldeles perfekt för en vårpromenad. Det blev den vanliga sträckan som jag brukar promenera och därför delar jag med mig av några bilder på ett av mina favoritställen.


Behöver jag tillägga att jag trivdes som fisken i vattnet på promenaden?

När promenaden började närma sitt slut fick jag träffa på en fin nässelfjäril. En fjäril nu? Det börjar ju bli riktigt varmt under dagen, men hur klarar sig fjärilen på dagen? Nåväl... Titta här så tjusig den var.


Jag fotade den som en galning och den enda bilden som blev riktigt bra var bilden då den kände sig redo för att flyga iväg. Denna lilla fjäril ger mig verkligen hopp om att det snart är sommar! Hoppas snön tar sitt pick och pack och går i ide i åtminstone ett halvår.

Trevlig fredag den trettonde!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia