Paltkalas

När E hade fyllt år bjöd hos oss på paltkalas och jag var överlycklig. Att bli bjuden på kalas och att få palt till middag - ja, det är livet på en pinne för mig.

Vi började aftonen blev att E öppnade sina paket. Hon fick en massa fint. Jag hoppas hon blev nöjd med sina paket.

Därefter var det dags för paltmiddag. E hade gjort både pite- och blodpalt. Mums! E gör otroligt god palt så det var definitivt något jag hade längtat efter. God hemmalagad palt.


Ser ni hur otroligt gott detta är? Inte? Jag kan intyga er att det är så magiskt gott att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Vi tittade på tv ett tag för att smälta maten, men det dröjde inte länge förrän vi blev bjudna på efterrätt och det var pannacotta med bär. Mums filibabba!


Denna efterrätt passade perfekt efter palten. Vi fick dessutom tårta och fika av födelsedagsbarnet. Jag var tyvärr lite väl mätt efter denna middag, men jag fick faktiskt ta med mig fika hem. Tack E! Hon gav mig till och med palt vilket gjorde mig jätteglad. Gissa vilken god lunch det kommer att bli.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia