Hanapee, where can you be?

Hanapee är ungefär den coolaste jänta jag vet och självklart blir jag inspirerad att svara på samma frågor som hon har svarat på. 

1. Vad heter du?
Caroline - quelle surprise!

2. Vad kallas du för?
Carro, Carrobarro... Och några fler smeknamn som känns lite väl familjära.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Caroline eller Carro duger alldeles utmärkt. Eller The Queen of All Living Things. Näe, inte riktigt.

4. Vad gör du just nu?
Bloggar! Och halvtittar på tv.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Äta en riktigt smarrig hemmagjord hamburgare.

Mmm... Mat...

6. Vad har du på dig?
Min nunneklänning (svart klänning med vit krage) och strumpbyxor.

7. Vad har du gjort idag?
Spatsera på stadens gator och torg. Väldigt angenämt!

8. Vad var det roligaste med din dag?
Jag har köpt mig en chockrosa mixer! My dream mixer, liksom!

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag inte har ätit någon middag? Jag åt på stan - räkmacka samt blåbärsbakelse - och jag var inte direkt hungrig vid middagstid. Förrän nu då... Garhksaösd... GE MIG EN HAMBURGARE NU, KYLSKÅPET OCH SPISEN!

Jäkla hamburgare - get inside my belly!

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Jag skulle vakna självmant relativt tidigt på en lördag. Äta den perfekta brunchen. Städa till hemma. Gå ut på en långpromenad och vädret ska vara soligt och varmt. Väl hemma ska jag bara chilla lite, typ ta det lugnt. När det är tid för middag äter jag den perfekta middagen (förstås). På kvällen vill jag umgås med fina människor och det spelar egentligen roll vad vi gör.



11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Soffa och gardin. Gissa i vilket rum jag är i?

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Jag använder höger hand när jag skriver, men kratta, ja, det kan jag minsann göra med både höger och vänster hand. Ja, du får ta på mig om du känner dig imponerad.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Det som känns riktigt, riktigt bra för en själv.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Sommar är bäst, ingen protest! Varför? Därför!

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Får jag opponera mig? Heter det verkligen högtradition? Heter det inte högtid? Jaja... Min favorit är i alla fall jul, midsommar OCH påsk. Är det okej med er?  Orsaken till varför jag gillar årets högtider är att det värmer mitt lilla hjärta att få ett avbrott från den vanliga vardagen och jag får pynta, äta god mat och umgås med familjen. Woho!

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Jag tycker mycket om klänningar och hittar jag en klänning som bara känns WOW - ja, då är det den perfekta outfiten för mig i alla fall.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Vad jag vill att modeindustrin ska banna är fördomar för hur en person ska se ut. Kläder kan dock göra förbättra och försämra en persons yttre förutsättningar så vissa klädesplagg kan se fantastiska ut på en del men på andra kan det se lite mindre bra ut. Nu ska jag inte gnälla - jag tar ofta på mig kläder som kanske inte är helt och hållet made for me.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Webbutiken ASOS. De har allt från kläder till väskor. Och skoooor! Hello, liksom! Paradise delux.

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Mitt favoritplagg är den mörkblåa sammetsklänningen från Evans Beth Ditto-kollektionen.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Åh... Vilken svår fråga! Jag älskade min rosa jeansjacka och rosa jeans som jag hade på mig när jag var 6 år gammal. Kan det duga som svar?



21. Favoritplagg på en man?
Han får gärna vara klädd typ så här...

 Benedict Cumberbatch är så fin.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Jag är väldigt nationell och internationell. Killar är trevliga att titta var de än kommer från! Titta bara på Benedict. Hehe. :-) Och Jon Kortajarena går inte heller av för hackor...

Ja, Jon, jag går gärna ut på date med dig. Whenever you want to!

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc. 
En man ska vara snäll och ha humor. Hur ska en man annars klara av att hantera mig? Skämt åsido... Det är dock väldigt viktigt för mig. En annan sak är händer. Fina manshänder är väldigt trevligt.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Sjungit spontant för mig? Köpt en söt liten nallebjörn till mig - även om det inte varit Alla Hjärtans Dag? Sagt till mig att jag är fin när jag verkligen behövde det?

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Gett en kille blommor samt sagt att han var så fin. Han blev jätteglad. Woho!

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
En ny dator med en massa roliga finesser.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
En prydnadsfigur med små grisar. Jag tog det som en pik. Ser jag ut som en liten gris? Grisarna var förvisso söta, men hello... Ge en prydnadsfigur med små grisar till en 15-årig tjej? Nä, dåligt val.

28. Cola eller fanta?
Cola.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Sura och salta godisar.

30. Sallad eller McDonalds?
Okej, jag har inget emot McDonalds. Alls. Skulle någon ge mig ett McFeastmål nu skulle jag säga - tack! Det är dock väldigt gott med sallad eftersom det går att variera i all evighet, amen.



31. Myskväll eller utekväll?
Jag tycker om både myskvällar och utekvällar, men inte för många utekvällar.

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Jag är ju lite av en romantiker så kärlek utan sex.

Åh, Rochester...

33. Pengar eller kärlek?
Kärlek, men jag kan ju inte leva utan pengar. Tyvärr...

34. Tåg/buss eller bil?
Bil. Men det är väldigt trevligt att åka tåg. Titta på vackra landskap...

35. Bloggy eller twitter?
Blogg.

36. Tv eller dator?
Dator.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Jag har sett ungefär 5 minuter sammanlagt av "Fast and The Furious"-filmerna och det gjorde mig inte speciellt imponerad. "The Notebook" är kanske inte min favorit bland alla gråta-till-kärleksfilmer, men den är helt okej. OBS! Spoiler - boken slutar inte på samma sätt...

38. Roligaste fyllehistoria?
Fyllehistoria låter så hemskt. Jag döper om det till "Roligaste partajhistoria". Och min roligaste partajhistoria var när två kompisar hade gemensam 30-årsfest och jag lyckades med att tappa kjolen framför ett ex antal gäster. Det var inte roligt just då, men nu tyckte jag att det var helt hilarious.

39. Pinsammaste fyllehistoria? 
Läs nummer 38.

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Mitt fyrklövergäng!



41. Något som du är riktigt rädd för?
Att någon nära skulle bli riktigt sjuk.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
Sic itur ad astra (Vägen till stjärnorna).


43. Dra ett skämt?
Skämt 1: Tål mobiler vatten? Ja, de har ju simkort. *rotfl*
Skämt 2: Var kan du köpa en hamn? Jo, i Köp-en-hamn, *lol*

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider?
Åh, många! Ett fint minne från universitetstiden var när vi åkte till Strömsund och blev jagade av utomjordingar på natten. Det var ett slags rollspel och det var fantastiskt kul!

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Jag och mina kompisar hade otroligt roligt på gymnasiet. När vi hade, ja, var det svenska eller historia, så filmade vi en redovisning om häxbränning. We had a blast!

46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Fokuserat lite mer på mina studier. I alla fall gällande vissa ämnen, typ samhällskunskap och matematik.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Jag vill väldigt gärna bli mamma.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
1. Färga håret.
2. Planera lite jobb.
3. Läsa.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Har ni sett tv-serien Coupling? Inte? Gör det! Jeff är min absoluta favoritkaraktär.



50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
1. Jag sjunger jämt i duschen. Stackars grannar...
2. Jag är lite smårädd för fjärilar.
3. Jag skulle hemskt gärna vilja vara med i en film.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia