Nyårsafton

Den sista dagen under året. Lite nostalgisk, lite sorglig, men samtidigt mycket kul. Jag är mer än nöjd med den sista skälvande dagen under 2008.

Vi började vår färd mot den stuga där vi skulle spendera nyårsafton med några andra trevliga själar. Det var en väldigt spännande färd, eftersom vi körde åt skogen (BOKSTAVLIGEN) fel. H påpekade när vi kom in på en smal och enslig väg att detta påminde henne om en skräckfilm. Höll fullständigt med henne, men vi hade i alla fall fem kg fryst oxfilé som vi kunde mota bort alla potentiella mördare och monster. Vet inte riktigt hur länge det skulle ta innan vi skulle bli maskföda om vi blev attackerade av något okänt och vi skulle försöka försvara oss med just oxfiléen.

När vi äntligen kom fram (efter guidning - först via telefon, sedan med hjälp av självaste värden som fick komma och hämta upp oss) var det dags för lite sen lunch. Hamburgare, gott! Därefter började den aktivitet som skulle uppta mer än 100% av vår uppmärksamhet resterande delen av kvällen, nämligen Nintendo Wii Sports-spelande.


Jag är 100% övertygad om att detta spel, inklusive andra tv-spel, kan göra människor till totala monster. Människorna i vårt nyårsgäng är av rätt snälla karaktärer, så även om vissa (läs jag) är rätt dåliga förlorare, så gick det faktiskt otroligt bra. Vi spelade flera omgångar av bowling, och det visade sig att min förmåga att bowla dåligt in real life överfördes till vårt Wii-spelande. Fast... Jag måste erkänna... Efter ett tag fick jag i alla fall några strikar och spärrar. Woho! Inte några toppresultat, men jag kände mig ganska stolt. Vi testade några få omgångar av tennis och boxning också. Det blev bara en omgång boxning för mig, eftersom jag slog inte min motståndare när vi spelade, utan jag slog mig själv med handkontrollen och nunchuken?!? Jag blev så inne i spelet att jag inte såg var jag hade mina händer.

Efter ett tag kände jag mig lite självständig och ville prova på The Legend of Zelda - Twilight Princess.



Jag fullkomligt älskar Zelda samt Zelda II: The Adventure of Link på Nintendo 8-bit, men detta var absolut för mycket teknik för mig. Vad är egentligen 3D om man jämför med formatet på Nintendo 8-bit...? Jag förstod inte riktigt uppdraget (okej, jag läste inte all information som kom allra först - jag var allt för nyfiken på själva spelet) och när jag skulle mota in en massa getter in i deras stall fattade jag först inte h u r jag skulle göra. Till slut blev jag arg, och då gjorde jag rätt. Hm... Mycket mystiskt. Efter detta ville övriga bowla, och det gick jag självklart med på. Jag är ju enda barnet, så jag är van att dela med mig med andra...

När det var dags för mat blev det trerätters middag:
Förrätt: västerbottensostpaj med romröra
Varmrätt: oxfilé med potatisgratäng och varm potatissallad
Efterrätt: pannacotta med jordgubbar

Maten var utsökt gott, och pannacottan var en perfekt avslutning på vår måltid.

Vid 12-slaget lyssnade vi på Jan Malmsjös kloka ord och efter klockringningen blev det champagnedrickande samt kramkalas. Vi gick ut och sköt iväg vår nyårsraket"bomb". Den var häftig. Hoppas inga hundar var i närheten...

Efter 12-slaget blev det dags för minidiskotek. Diskotekkänslan hade i och för sig gripit tag i oss alla då och då under kvällen, men nu blev det värsta shake and grind it-dansandet på vardagsrumsgolvet.

Kvällens playlist:
1. Black Jack - Inget stoppar oss nu (spelades upprepade gånger)
2. Iggy Pop - Lust for Life
3. Perikles - Var ska vi sova i natt
4. Lady Gaga - Just Dance (spelades upprepade gånger)
5. Safari on Pluto - Crazy Dream
6. Deportees - Missing You, Missing Me
7. Underworld - Born Slippy
8. Sällskapsresan - Med Suntrip mot solen (intro)
9. UB40 - Red Red Wine
10. Justin Timberlake - Sexyback
11. Byz - Karatefylla
12. Kleerup feat Marit Bergman - 3am
13. Alex C - Sweetest Ass in the World
14. Swingfly - Singing that Melody
15. Katy Perry - I Kissed a Girl

Så där ja...Kvällen avrundades med lite snack och snacks. En mycket angenäm och trevlig nyårsafton.

Gott Nytt År!

Kommentarer

Anonym sa…
Gott nytt år !!! (ungefär en månad för sent.men jag har ju aldrig varit känd för att vara snabb..haha) Visst är WII ungefär det roligaste som finns ?? =) I looove it =)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia