Vad tar du för valpen där i fönstret...?

Om man finge ha ett litet husdjur? Att ha allergi för pälsdjur känns så där måste jag få erkänna. Speciellt när allergin och kärlek till djur krockar på ett väldigt plågsamt sätt.

Jag fick dock uppleva hela nio månader av att få vara omgärdad av husdjur. Mina föräldrar hade en bedårande Golden Retriever, Teri, samt några gulliga katter. Sedan slog allergiblixten ner och gjorde att mina föräldrar fick välja - sin bebis eller sina husdjur? Jag hade tack och lov en mamma och en pappa som faktiskt valde mig, puh... Annars vette gudarna var jag hade befunnit mig i dag.

Nu får jag titta på bilderna på Teri och katterna och tänka: - Wow, dessa djur gjorde vardagen gladare för mina föräldrar innan jag kom... Hoppas jag lyckades komplettera dessa djur på ett bra sätt. Hm... Det där lät grymt deprimerande... Nåväl... Some old photos...

Älskade Teri...

Perfekt reklam för Adidas old school a la the 70's...?

Kommentarer

Anonym sa…
Vad snäll du är:) Men det är väl din glädje som smittar av sig ;) haha den får du fundera på ;)
Anonym sa…
men huvva.. det måste vara riktigt ledsamt att vara så allergisk.. jag blir lite halvsnörvlig ibland, men jag försöker att ignorera det.. förhoppningsvis är det inte allergi..=) på tal om snygga killar.. jo visst vaknar jag ju upp bredvid min bästa varje morgon.. men man måste ju få drömma lite också..hihi.. kramar

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia