VR Blog Awards 2010


För några veckor sedan så var det dags för Veckorevyns Blog Awards 2010. Jag röstade i år igen och jag ville naturligtvis visa upp vilka bloggare jag har röstat på. Även om röstningen är över a long time ago, så tänker jag ändå visa upp min röstning.

1. Årets Bloggbusiness
Jag läser kontinuerligt Tyra Sjöstedts, Kenzas och Sofis Fahrmans bloggar, men Michaela Fornis blogg var en ny liten godbit. Trevligt att hitta nya bloggar att läsa. Too many blogs, too little time. Min favorit i denna kategori är Sofis blogg, så hon fick min röst.


2. Årets Blogginspiratör
Bloggarna som var nominerade i denna kategori är bloggare jag kanske inte alltför bekant med. Foki och Amir "Gaybloggen" Akrouti har jag läst lite sporadiskt då och då, men Colorelle och 17 år och trebarnsmamma var två bloggar jag inte läst tidigare. Colorelle var en glad överraskning så hon fick min röst.


3. Årets Bloggtv
Oj... Jag måste vara helt ärlig - jag tittar aldrig på bloggtv. Bella & Tyra show, Glamorama, Schulman Show och Elin Kling... Ja, vad skulle jag välja? Om jag inte minns fel så valde jag Schulman Show - och det beror på att jag har sett några sekunderkorta klipp (typ tre gånger) av den bloggtvn. Bör jag engagera mig och se några av dessa bloggtv-program?


4. Årets Kändisblogg
Denna kategori var ganska lätt att avgöra vilken som var den bästa bloggen - även om jag inte läser Paradise Hotel-Cimons (aldrig läst tidigare), Maria Montazamis (då - aldrig läst tidigare; nu - då och då), Molly Sandéns (aldrig läst tidigare) och Claudia Gallis (aldrig läst tidigare) bloggar. Maria Montazami är ju en av världens sötaste människor, så hon fick min röst!


5. Årets Mest Originella
Av kategorierna här så var endast Rebecca Simonssons blogg bekant och välläst. Rebecca & Fiona, Sweet Nothing samt Lady Thirty var otroligt fina bloggar som definitivt tål att läsas igen. Nu blev jag dock lite osäker, men jag tror jag röstade på Lady Thirty. Jo, det gjorde jag.


6. Årets Modeblogg
Let's talk about fashion! Från denna kategori var det endast EmsEdge som jag läser kontinuerligt. My Blomquist, Andreas Wijk och Columbine Smille var nya stjärnor i min bok gällande modebloggar. Återigen spelar mitt minne mig ett litet glapp, men jag tror nog EmsEdge fick min röst (även om Columbine Smilles blogg var otroligt fin också).


7. Årets Nykomling
Andreas Wijk, Frida Johnson, Ana Gina samt Jennifer Åkerman var nominerade i denna kategori. Jag gillar Ana Ginas blogg väldigt mycket, men jag har läst Jennifer Åkermans blogg relativt mycket och har fastnat för den. Jennifer Åkerman har en glad och rolig blogg, så hon fick min röst.


8. Årets Skönhetsblogg
Denna kategori hade jättehäftiga bloggar! Lindas sminkblogg, Killer Colours, Howto och Rodeo snygg var alla väldigt trevliga bloggar att kolla på. Lindas sminkblogg och Killer Colours var nog mina absoluta favoriter, så jag var ju tvungen att välja. Killer Colours fick min röst till slut.


9. Blogstar
Gällande denna kategori var det relativt lätt att välja mellan Lady Thirty, Ana Gina, Angelica Blick och Jakob Andersson. Jag tyckte jättebra om Lady Thirty så hon fick min röst igen.


10. Guldpennan
Här hade vi bloggarna Elsa Billgren, Alex Schulman, Black and Beyond och Spiderchick. Det var väldigt lätt för mig att välja vem som skulle få min röst - och det är en av mina favoritbloggar, nämligen Elsa Billgrens. Den är otroligt fin!


11. Roligast i Bloggvärlden
De nominerade i denna kategori var Spiderchick, Tjuvlyssnat.se, Ana Gina samt Karin Ketchupmamma. Tjuvlyssnat.se är en väääldigt rolig blogg, så det var relativt givet att jag skulle rösta på den bloggen. Jag fick dock en ny rolig blogg att läsa - nämligen Karin Ketchupmamma. Tack så mycket, VR!

För att vara helt ärlig så vet jag inte vem som vann de olika bloggpriserna. Kanske jag kan kolla upp det? Japp...! Here we go...

VINNARNA I BLOG AWARDS 2010:

1. ÅRETS BLOGGBUSINESS: Michaela Forni (fail)
2. ÅRETS BLOGGINSPIRATÖR: 17 år och trebarnsmamma (fail)
3. ÅRETS BLOGG-TV: Show by Kling (fail)
4. ÅRETS KÄNDISBLOGG: Maria Montazami (YAY)
5. ÅRETS MEST ORIGINELLA: Lady Thirty (YAY)
6. ÅRETS MODEBLOGG: Andreas Wijk (fail)
7. ÅRETS NYKOMLING: Andreas Wijk (fail)
8. ÅRETS SKÖNHETSBLOGG: Lindas sminkblogg (fail)
9. ÅRETS BLOGSTAR: Lady Thirty (YAY)
10. GULDPENNAN: Alex Schulman (fail)
11. ROLIGAST I BLOGGVÄRLDEN: Ana Gina (fail)

* ÅRETS BLOGG: EGOINA!

Jag fick alltså tre YAY och åtta fail. Jag är riktigt sämst på att rösta vad alla andra röstar på.

Nåväl... Ha en trevlig helg! Tack och hej, leverpastej! Puss och kram, vi syns på stan!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia