It's my party...!


Helgen efter min födelsedag var det dags för middag och bowling med kompisarna. Självklart bjöd jag på trerättersmiddag.

Förrätt
Avocadoröra med räkor och rom


Varmrätt
Marinerad fläskfilé, skivad potatis, sås och grönsaker


Efterrätt
Kladdkaka med grädde och glass


Inte för att skryta över min egen mat, men jag tyckte att maten smakade riktigt gott. Såsen som jag gjorde väldigt spontant blev jättegod! Mums!


Jag fick otroligt fina presenter! En av presenterna var det otroligt snygga Essie-nagellacket Liquorice. Det andra paketet var en mycket efterlängtad present, nämligen smyckesträdet från Åhléns. Bör jag tillägga att jag är mer än nöjd med mina presenter?


När vi hade ätit begav vi oss till Piteå Bowlingarena. Jag är inte någon hejare på bowling och mina kompisar är tyvärr väldigt duktiga på att bowla, så varför jag valde bowling som sysselsättning denna kväll är en svårlöst gåta. Av någon outgrundlig anledning gick det faktiskt ganska bra för mig. Och helt obegripligt nog vann jag?! Jag brukar jämt hamna sist, men jag fick in några strikes och spärrar och det brukar ju ge en del poäng. Woho! OBS! Titta på den sammanlagda poängsumman. I ledde omgång 3, och det var då tiden tog slut. Hon hade säkert sparkat min rumpa om vi hade fortsatt att bowla.



Denna kvar var otroligt rolig och mysig. Tack för presenterna!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia