PITE HAVSBAD - Wallmans Salonger

Jag och några vänner har haft en angenäm afton på Pite Havsbad. Havsbadet förärades nämligen av Wallmans Salonger och vi var inte sena att boka bord för att få åtnjuta deras show.

Kvällen började med att vi fick köa en stund innan vi ens tog oss in i festlokalen. All right, det går jag med på. Hotellet verkade vara fullbokat eftersom hela foajen var fylld med folk som skulle se tillställningen. Väl inne fick vi oss ett bord - alldeles LÄNGST bort i lokalen. Det gick jag också med på eftersom vi hade perfekt vy över scenen. Två av Wallmanssångarna hade redan satt igång med att sjunga, men alla var nog rätt hungriga vid det här laget så folket stod och köa vid buffén. Första omgången
med mat var sallad, sill, skinka, nudlar, tsatsiki, bröd, champinjoner, fiskpaté, fetaost, oliver etc. Min tallrik såg inte riktigt klok ut...

















En salig blandning! Sillen var supergod! Önskar faktiskt att någon kunde ge mig receptet.

Jag var för övrigt väldigt mätt efter första omgången mat, så när varmrätten kom ut var jag så mätt att det snarare handlade om att packa i sig maten än att njuta av smakupplevelsen. Varmrätten bestod av potatisgratäng, potatis, lax i saffransås, kyckling och kött av något slag. Det var också gott, men... Ja, jag var mätt så jag lämnade faktiskt. Fy skäms på mig!

Efterrätten? Jo, det va
r äppelkaka, fruktsallad och grädde. Gott!





















Wallmans Salong-sångarna var ett glatt gäng. De sjöng väldigt bra och de var väldigt energiska. Party feeling delux!




Filmen är kass - men ljudet är kanske bra? :)

Det är endast en sak jag har att klaga över - sångarna kom ALDRIG fram till där vi satt. Alldeles längst bak. Här har man betalat dyra pengar för att se en häftig show och "...så får man inte ens en lapdance..." (citat från en av personerna i mitt gäng - inte jag dock). Hm... Vänta lite! Nu skojsade jag nog lite. De kom och satte sig i ett bord nära oss - när showen var över. Vad bra. Då satt vi endast och stirrade på dem när de typ drack vatten och slappnade av. Vi är inte riktigt normala.

Kvällen var väldigt trevlig. Jag hade jättekul, och jag besöker gärna Pite Havsbad igen för att ha skoj.

Kommentarer

Anonym sa…
Klart du far ! :) Jag blev alldeles nostalgisk da jag laste om havsbadet..det kanns verkligen som 100 ar sedan vi jobbade dar.. ojojoj.. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia