Melodifestivalen 2009

Denna kväll var det Sveriges tur att ta fram den artist som ska skina i Ryssland när vi ska ta hem Eurovision Song Contest 2009! Yeah... So far, so good... Kommentarer kring kvällens artister är följande:

Nummer 1: Måns Zelmerlöw
En stilig kille som med inövade rörelser gjorde ett fulländat shownummer.

Nummer 2: Caroline af Ugglas
En lidelsefull kvinna med en låt som brinner i själen.

Nummer 3: Agnes
En poppig ung dam med en soulig röst.

Nummer 4: H.E.A.T.
80-tals hårdrock med en frontman med sting i rösten!

Nummer 5: Emilia
Söt liten donna med en låt som är perfekt för en solig sommardag.

Nummer 6: Alcazar
Snygg discotrio med en slagdänga som lär gå på repeat på stadens alla dansgolv.

Nummer 7: Sarah Dawn Finer
En sångfågel till tjej som hade en overwhelming komma-över-kärleken-låt.

Nummer 8: EMD
Trion med IDOL-snygging-killar som sjöng, bokstavligen, fracken av varandra i ett Fred Astaire-liknande nummer.

Nummer 9: Sofia
Tvåspråkig grekisk gudinna med en häftig låt.

Nummer 10: Molly Sandén
Söt liten fröken med vind i håret och stjärnor i blick.

Nummer 11: Malena Ernman
Cool operabrutta med ett rivjärn kombinerat med honung i halsen!

The winner takes it all...?

Slutresultat - Malena Ernman vann! Väldigt svårtippat, må jag då säga. Om jag hade satsat pengar på Melodifestivalen, skulle jag inte ha satsat allt för många kronor på tjusiga Malena. Min favorit var Alcazar, eftersom jag är en total disconörd och fullkomligt avgudar klassiska dansgolvskrängare.

In the heat of the night... Passion getting stronger and stronger...

Vackrast på scen var utan tvekan trummisen i H.E.A.T.. OJ! Var har han hållit hus? Jag hoppas onekligen att dessa unga herrar får mer plats i mediebruset. Och gärna någon spelning i närheten av mig. Här bor trummisens MySpace.

Mest ledsen var söte Måns Zelmerlöw. Allt hopp han hade om att ta sig till Moskva dog när han fick lite väl lite poäng av svenska folket.

Nåväl, vad är väl en bal på slottet? Jo, det är ungefär som det hopp som vi melodifestivaltittare har för att vi ska få ta del ESC i Moskva med vårt bidrag Malena. Hoppas, hoppas, HOPPAS!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia