Saturday Night Jive!

Ikväll har jag och några kompisar haft en helkväll. Väldigt angenämt!

Kvällen började med middag på Restaurang Valdino. Vi åt trerättersmiddag. Mums!

Förrätt: Bruschetta Con Pomodori
Varmrätt:
Laxfilé
Efterrätt:
Tartufo Limoncello

O... M... G...!!!

Förrätten var underbart god! Grillat bröd med tomat, vitlök, olivolja, basilika och babymozzarella. Blandningen av smaker var otrolig och samtidigt väldigt enkel. Detta kommer jag med 100% sannolikhet testa hemma.

Varmrätten höll, as usual, hög klass. Laxen tillsammans med den bakade potatisen (med ört- och vitlökssmör), aiolin och de varma grönsakerna smälte i munnen.

Efterrätten... Jag säger bara det... Den var fantastisk! Detta är alltså citronglass som har en kärna av limoncellocrème. Efterrätten är täckt av fint hackad maräng. Kombinationen mellan det syrliga och söta var perfekt.

Valdino är en av mina favoritrestaurangen, och denna menykombination rekommenderar jag till eder alla! Informationen kring rätterna hittar ni på Valdinos hemsida - ta er en titt!

Efter maten begav vi oss på lite mellanfest. Det var väldigt kul, eftersom jag upptäckte att jag hade glömt allt mitt smink. Not good... Däremot hade jag alla hårprodukter jag någonsin köpt i hela mitt liv med mig. Why? Ja, det är en fråga som inte ens en gång jag själv kan svara på. Förbannelse också! Vi hade i alla fall kul, eftersom tiden gick så otroligt fort. Vips, sa det bara, och så skulle vi bege oss ut.

Vi valde att gå ut på baren Valdino. Det var mycket folk, men tyvärr inte så många som vi kände. Partykänslan låg ändå på topp, och vi dansade och hade skoj. Återigen gick tiden så otroligt fort, för vips så var klockan 2 och vi skulle bege oss hemåt.

Väl hemma ordnade jag med lite nattvickning:
1. Omelett med lite peppar, sambal olek och skinka = mums!
2. Smoothie = absolutely delicious!

Ni måste bara testa smoothien! Jag hittade receptet (tror jag) i en av ICA:s tidningar.

Recept:
2 kiwi
1 banan
några isbitar
½-1 dl vaniljyoghurt
1 dl mjölk

Använd en mixer för att få ingredienserna till en mjölkkrämig smoothie. Ta fram ett glas, häll upp smoothien och drick! Så oändligt gott!

Nu är det dock dags för att dejta John Blund. Sov sött! Don't let the bedbugs bite!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia