Alice in Wonderland

Bild: http://photogallery.filmofilia.com/data/media/17/alice_in_wonderland_poster_4.jpg


Äntligen! Äntligen har jag fått se Alice in Wonderland!

En alldeles, alldeles underbar film, men... Den är inte riktigt en 10-poängare. Jag håller dock med Aftonbladet - även om den inte är klockren så är den verkligen en fest för ögonen. Det är en underbar äventyrsfilm med vackra scener, fantastifulla karaktärer och bra skådespeleri.

Bild: http://materialisticboy.files.wordpress.com/2009/08/alice-in-wonderland-trailer.jpg

Min absoluta favoritkaraktär är Cheshire Cat. Åh, han är så söt, söt, söt, även om hans tänder gör att helhetsintrycket blir lite skrämmande. Det var kändes om vartannat "åh, jag vill ta hem honom" och "usch, vad han är läskig". Och hans kroppsrörelser - magiska! Vem vill inte kunna röra sig som honom? Hans förmåga att delvis eller helt och hållet försvinna, WOW! Chessur är en purrande god liten kissemiss!

Jag måste nog kika på Alice in Wonderlands trailer - än en gång!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia