The Damned United

I går såg jag en mycket bra film - The Damned United. Den rekommenderar jag varmt till eder alla att se, även om ni inte är fotbollsintresserade.


Den handlar om Brian Clough som övertog rollen som manager för Leeds United, vilket kanske inte gick allt för bra. Vi får följa honom från början då allt gick bra när han var manager för Derby County till han börjar sitt jobb som manager för Leeds United.

Låter det trist? Näe, du! Det är det minsann inte. Jag är verkligen inte intresserad av fotboll, men när jag såg denna film blev jag intresserad av fotboll! Vilka intriger! Att filmen dessutom har flertalet bra skådespelare, exempelvis Michael Sheen i huvudrollen som Brian Clough, Timothy Spall i rollen som Peter Taylor (Cloughs vapendragare innan och efter Leeds United), Colm Meaney i rollen som Don Revie (Leeds United älskade manager som senare blev förbundskapten för England) etc gör den definitivt sevärd. Speciellt Michael - I heart Michael Sheen! Hoppas han vinner en Oscar snart! Han är en så otroligt fantastiskt bra skådespelare.

Kolla in trailern!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia