Birthday, Happy Birthday - version II

Jag är av den åsikten att man alltid bör fira sin födelsedag minst två gånger. Detta gjorde jag i år. Igen. Firade min födelsedag minst två gånger. Och det var jättekul!

Allra käraste I och H kom på trerättersmiddag och med sig hade de en jättetjusig blomma och ett kort. Presenten till blomman kom några dagar senare och det var ett väldigt fint Isa Form-tryck, nämligen trycket Vänskap. Titta på mina presenter:

Bilden är hämtad från Isa Forms hemsida.

Tack ska ni ha för presenterna! De mår väldigt gott hemma hos mig.

Min erfarenhet som kock är kanske inte så stor, men jag inspirerades av tidigare matlagning som jag har fått erfara samt 70-talet. Ganska bra kombo, va? Jag försökte dessutom hitta något gott att dricka till maten.

Förrätten
En klassisk räkcocktail. Dryck: Rotari Rosé.


VarmrättMarinerad fläskfilé, rödlökschutney, klyftpotatis och sallad.
Dryck: Lindemans Chardonnay.


Efterrätt
Chokladmousse med hallon.


Jag hoppas att det smakade gott i lillmagen hos mina gäster. Även om bilderna inte gör maten rättvisa så tyckte jag att maten tillsammans med drycken faktiskt fungerade.

Efter maten hade vi allmänt trevligt. Vi skulle dessutom gå ut så vi fick hämtning vid 23-tiden och blev avsläppta vid Challenge nattklubb.

På Challenge hade vi fortsatt roligt. Vi dansade och träffade folk som vi kände. En helt klart godkänd utekväll!

I, H och jag. We got stars in our eyes!
T - you're in our hearts! Fyrklöver 4-ever!


Högtryck på dansgolvet!

När vi skulle hem blev jag halvt som halvt förundrad över hur de kunde ha en tjej som fick ta hand om garderoben när alla skulle hem. Det hade varit ganska så fullt med folk på Challenge denna kväll så det var en hel del människor som ville ha ut sina ytterkläder när kvällen började lida mot sitt slut. Detta ledde i alla fall till att tjejen inte hann ge ut kläderna till alla som stod längst fram vid garderobsdisken. Ganska så självklart, doh!

När fler tjejer kom och hjälpte till i garderoben så hjälpte det inte alltför mycket. De stod på precis samma ställe och lämnade ut kläder - även om garderobsdisken säkert är c:a 4-5 meter bred. Detta innebar att även om de var tre stycken som lämnade ut kläder, så var det ändå bara människor som stod ungefär i mitten av garderobsdisken som fick sina kläder. Huh?! Jag, I och H stod längst fram vid garderobsdisken och vi stod säkert i 15-20 minuter utan att någon av personalen kom i närheten av att ta våra brickor. Till slut tog H våra brickor och ställde sig längst bort vid garderobsdisken och då fick vi våra kläder inom 2 minuter. Hm...

Vi var ju tvungen att ta oss hemåt, men det ville uppenbarligen hela Piteå denna kväll. Vi började med att ringa c:a 20 gånger till Pite Taxi. Antingen var det upptaget eller så hänvisade den automatiska telefonsvararen att det var många som ringde just nu. Nähä? Vi tog oss till taxistationen och där fick vi vänta tillsammans med flera andra människor. Efter ett tag fick vi äntligen tag på en taxi, men den dök aldrig upp. De taxibilar som kom till taxistationen var "opaxade" så det var först till kvarn som gällde. Jag fick mig en taxi efter kanske en halvtimme. I och H fick vänta ännu längre. I kylan. Brr...

Väl hemma sminkade jag av mig, borstade jag tänder och kröp ner under täcket och sov.

Vilken otroligt trevlig kväll! Tack återigen, mina honey bunnies!

Kommentarer

Björn sa…
Två födelsdagsfiranden? Tja varför inte? Ger ju alltid en extra anledning till att roa sig och det är ju aldrig fel. Mitt egna "paltkoma" var dock bildligt snarare än bokstavligt, därav citattecknen runt det ;-)
Theres sa…
SAAAAAKNAAAAAAR!
Caroline sa…
Saknar dig också! Kram på dig! <3 <3 <3

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia