It's your birthday!

Dags för födelsedagsfirande igen! Nu var det H:s tur att fylla år. Jag och I gav H en hänglykta i svart samt två ljuslyktor (en grön och en turkos). Grattis på födelsedagen, H!

H bjöd på middag och vilken god middag hon hade gjort. Detta var kvällens meny:

Förrätt
Parmaskinka, honungsmelon och rucolasallad


Varmrätt
Fläskfilé, bakad potatis och sallad


Efterrätt
Pannacotta med hallon


Att vi här uppe i norr tycker om lufttorkad skinka känns väldigt logiskt, eftersom många tycker om torkat renkött. Parmaskinkan passade väldigt bra till melonen. Såsen till fläskfilén var väldigt god och ändå var det ändå bara mjölkfria produkter (utöver kryddorna förstås). Behöver jag ens säga att efterrätten var mer än fantastiskt god - jag hjärta pannacotta!

Efter maten spelade vi tv-spel. Vi spelade X-Box-spelet Scene It där man ska visa sina filmkunskaper. Jag råkade t.o.m. att vinna någon gång.

Innan kvällen avrundades tittade vi på Pulp Fiction. Det är en riktigt bra film. Vi orkade dock inte se hela filmen. Vilka partymänniskor vi är, not.

Kommentarer

svar: jag beställde allt vid åtta-tiden den 23:e november när kollektionen släpptes.
hade laddat sidan innan jag gick och la mig så att allt var förberett för när klockan slog 8:00.
fast sidan laggade lite så hann jag ändå få mitt, killkläderna tog inte slut lika fort som tjejkläderna.

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia