Midsommar i mitt hjärta

Midsommarafton...

På dagen var det egentligen meningen att vi skulle besöka midsommarfirandet vid Öjeby Kyrka, men de hade tydligen ställt in eller inte alls menat att ha midsommarfirande detta år. Hoppas att de har midsommarfirande på dagen nästa år!


På eftermiddagen åkte vi till Hotell Storforsen och åt deras goda midsommarbuffé. De hade bland annat soppa till förrätt, olika sillar, grönsaker, grillad kyckling, lax, karré, potatisgratäng etc. Min vana trogen så glömde jag naturligtvis att fotografera maten. Jag lovar er dock - den var jättetjusig och trivdes alldeles förträffligt i min mage.

Efter maten åkte vi till Älvsbyn och tittade runt lite. Det hände inte speciellt mycket i centrala Älvsbyn, men vad vet jag om where all the action is i Älvsbyn...? Därefter blev det en mycket trevlig biltur till Lillpite och då regnade lite om vart annat med att solen tittade fram. Vi hade planer att plocka lite midsommarblomster, men det regnade på precis varje ställe där dessa vackra blommor behagade att blomma. Nåväl...

Källa Wikipedia

Väl hemma tittade vi på Vi hade i alla fall tur med vädret igen! (2008). Jag hade faktiskt bara sett denna film en gång tidigare och då vet jag inte om jag var allt för imponerad av filmen. Den första filmen - Vi hade i alla fall tur med vädret (1980) - är däremot en film som jag har tyckt varit otroligt rolig. Nu när jag såg den andra film för andra gången blev jag riktigt road. Det känns som om det är en naturlig fortsättning på Göstas och Guns äventyr under deras gemensamma semester. Gun har dessutom fått mer skin på näsan - hur coolt är inte det?

Källa Moviezine

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia