Sommarkväll på restaurang 1906

Dags för en tjejkväll!

Kvällen inleddes med poolbadande och vi åt jordgubbar och ananas och drack lite bubbel. Det var väldigt mysigt. De som hade badat ville även sitta en stund i bastun, men av någon outgrundlig anledning så ville den inte fungera.

Efter vårt poolbadande begav vi oss till Restaurang 1906 för att äta middag. Vi hade fått bord på uteserveringen och det passade perfekt för vädret var varmt och soligt fastän det var nästan kväll.

Här kommer bilder på min förrätt och varmrätt, men även H:s förrätt och M:s efterrätt.

PARMALINDAD, FÄRSK SPARRIS
med husets färskostcrème & västerbottensostchips

RENCARPACCIO
med örtslungad ruccolasallad, blåbärsvinaigrette & hyvlad parmesan

SMÖRDEGSINBAKAD RÖDINGFILÉ
med kallrökt lax, spenat & philadelphiaost, serveras med smörslungade grönsaker & vitvinssmörsås

CITRON- & LAKRITSKLADDKAKA
serveras med vispad grädde


Jag valde rencarpaccio till förrätt och smördegsinbakad rödingfilé till varmrätt och det var riktigt, riktigt gott. Parmalindad färsk sparris såg också väldigt gott ut. Kanske kan det vara ett alternativ vid nästa middagsbesök på 1906. När jag såg efterrätten ångrade jag mig lite att jag inte också tog den, men förhoppningsvis får jag smaka på den efterrätten någon annan gång.

Kvällen var otroligt trevlig och mysig. Vi satt ett bra tag på 1906 och pratade och hade roligt. Detta måste vi göra om någon gång!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia