Lär känna mig, eru gullig!

1. Hur gammal är du om 5 år? Forever 21! Eller var det forever 27?
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Nästan två timmar engelsklektion med mina trevliga teknikettor.
3. Hur lång är du? 161 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? The Girl with the Dragon Tattoo
5. Vem ringde du senast? Öh, jag tror det var... Kanske P?
6. Vem ringde dig senast? En förälder till en av mina elever. Ja, jag vet. Jag är så populär.
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "M är sjuk idag också". Återigen, jag är väldigt populär bland föräldrarna i min mentorsklass. YES!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på vad det gäller. Tyvärr har jag fått en viss förkärlek till sms, även om jag älskar prata i evigheter i telefon.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Min pappa finns inte med oss längre, men jag är övertygad om att mina föräldrar fortfarande skulle vara gifta om han fortfarande levde.
10. När såg du senast din mamma? Vi har ätit middag, tagit fina bilder med webkameran samt glott på "På spåret" i kväll.


11. Vilken ögonfärg har du? Blå-grå-gröna? Turkosa i direkt solljus?
12. När vaknade du idag? 8.00.
13. Vilken är din favoritjulsång? Gläns över sjö och strand med Sofia Karlsson.
14. Vilken är din favoritplats? Hemma. Utomhus på sommaren. I en pool.
15. Vilken plats föredrar du minst? Plats och plats... Vissa möten är rena rama öken för mig.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Förhoppningsvis är jag förälder, bor i ett fint hus och lever ett bra liv.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Freddy Kreuger för han bodde uppenbarligen i vår hall eftersom jag hade närapå panikångest för att jag skulle träffa på honom när jag skulle gå och lägga mig.
18. Vad fick dig verkligen att skratta sist? När jag och en kollega pratade om att jag kommer att föda nästa Messias med hjälp av den helige Ande. Jag vet, hädelse å det grövsta, men roligt så det förslår! Okej, man måste ha varit där för att förstå.
19. Hur stor är din säng? 120 cm.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda delarna, men min stationära har definitivt börjat sjunga på sista refrängen så den står mest och dammar.


21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med nattkläder. Älskar min Betty Boop-sovtröja!
22. Hur många kuddar har du i din säng? Fyra stycken.
23. Hur många landskap har du bott i? Två.
24. Vilka städer har du bott i? Piteå och Vilhelmina.
25. Föredrar du strumpor eller barfota? Barfota, men jag har så kalla fötter att jag oftast har på mig strumpor.
26. Är du social? Ja, men det är trevligt med egentid också.
27. Vilken är din favoritglass? Triumfs Ananas splitt. Mmm...
28. Vilken är din favoritefterrätt? Vaniljpannacotta med bär. Mmm...
29. Tycker du om kinamat? Finns det sand i Saharaöknen? JA! Fyra små rätter. Mmm...
30. Tycker du om kaffe? Nja... Dricker det om jag är extremt frusen, vilket händer väldigt sällan.


31. Vad dricker du till frukost? Vatten eller apelsinjuice.
32. Sover du på någon särskild sida? Lite olika, men oftast på sidan. Nu föredrar jag vänster sida. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag brukar alltid drömma mardrömmar om jag ligger på rygg.
33. Kan du spela poker? Ja, men jag är verkligen en dålig pokerspelare. Pokerface? NEJ.
34. Tycker du om att mysa/kela? Självklart!
35. Är du en beroendemänniska? Jag är beroende av socker? Av att ha kontroll över situationen jag befinner mig i?
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, men de var/är inga personliga vänner direkt. Gandhi (så himla stolt över att vara född på samma dag som honom!), Groucho Marx, Donna Karen, Annie Leibovitz, Sting, Maja i The Sounds, Camilla Belle (världens vackraste ögon, liksom!)...
37. Vill du ha barn? Ja, gärna.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och några enstaka meningar på tyska. Ich bin eine kartoffel. Vielleicht?
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, tror faktiskt inte det.
40. Föredrar du havet eller bassängen? Jag föredrar vatten så både havet och bassängen passar mig alldeles utmärkt! Att bada utomhus är den ultimata vattensysselsättningen.


41. Vad spenderar du mest pengar på? Kläder och mat.
42. Äger du dyrbara smycken? Är Efva Attling dyra smycken? Ja? Då har jag massor av dyrbara smycken.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Just nu SNL. Herregud, jag ÄLSKAR Andy Samberg och Kristen Wiig. Tror du att de vill gifta sig och sen adoptera mig? Inte? Järnspikar också!
44. Kan du rulla med tungan? Nej, men jag kan göra en knut av pinnen till ett körsbär med min tunga. I  Twin Peaks!
45. Vem är den roligaste människan du känner? Mina kompisar! Och J är en väldigt rolig människa. Eller är det hans kusin som bidrar till alla roliga situationer som J berättar om?
46. Sover du med gosedjur? Nej, inte det.
47. Vad har du för ringsignal? Jag är osäker, men jag tror det är We Are Your Friends med Justice vs. Simian. En gammal goding!
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Yes, sir or madam!
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min nackkudde.
50. Flirtar du mycket? Jag flörtar gärna (men dåligt) med killar jag inte är intresserad av, men den kille jag är intresserad av ignorerar jag. På ett ungefär. Visst är jag bra på att flörta?


51. Kan du byta olja på bilen? Nej, för att vara helt ärlig. Jag satt och chattade på skolan istället när jag hade körkortsteorin då vi (läs de personer som faktiskt var på den lektionen) fick lära oss hur man byter olja, däck etc. Smart, väldigt smart.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, tyvärr. Det var money well spent. NOT! Polisen var dock väldigt trevlig och casual. Han till och med hälsade med förnamn på karln som åkte fast efter mig. Jag höll då på att bli uppäten av en geting - som den trevlige polisen snällt och modigt vevade bort åt mig.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Den senaste boken som jag har läst som är värd att nämna är Erebos av Ursula Poznanski. Oj, vad bra! Först var jag väldigt tveksam eftersom dataspel inte riktigt är min melodi. När jag väl började läsa den var jag fast. Jag sträckläste den! Denna bok har till och med en flashig hemsida. Check it out!
54. Läser du någon dagstidning? PT hemma och DN under lunchen på jobbet.
55. Prenumererar du på någon tidning? Elle och Plaza.
56. Dansar du i bilen? Hm... Jag sjunger i alla fall väldigt högt.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Radio Rix.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Några saker som jag måste göra på jobbet nästa vecka.
59. När var du senast i kyrkan? Julotta 2010.
60. Är du lycklig? Ja!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia