ProDesign Denmark

Jag blir ofta väldigt snabbt begeistrad i något, exempelvis kläder, skor, väskor etc. Problemet är bara att jag på senare år har börjat FUNDERAOM jag ska köpa något eller inte. Vad har hänt? Min ekonomiska sida är tydligen en ny sida hos mig själv som jag tidigare inte ha vetat att den existerade. Förvisso känns det inte som en negativ personlig utveckling utan snarare tvärtom.

Förra året hittade jag mig två glasögon av märket ProDesign Denmark som jag blev riktigt förtjust i. I vanlig ordning blev min förmåga att besluta mig om jag skulle köpa eller inte köpa helt och hållet förlamad! Först i fredags kunde jag bestämma mig för att i alla fall låna hem några glasögon, dock inte några av de glasögon jag tittade på förra året. Två av glasögonen blev mina favoriter. Titta här...


Vilka köpte jag då? Jo, innan jag klev in på Synsam var jag till 55% säker på att jag skulle köpa de grå-limegröna glasögonen, men när jag stod framför kassan föll alla bitarna på plats. Jag skulle minsann köpa de brun-turkosa! Redan innan var jag osäker på om ett par grå-limegröna glasögon skulle fungera om två-tre år. Den otroligt gulliga försäljaren på Synsam gjorde mig tvärsäker. Hon bad mig prova båda glasögonen och sa direkt:
- Du passar mycket bättre i de brun-turkosa glasögonen!
Och bara så där kändes det som om mitt beslut att köpa just de glasögonen var glasklart!

Om c:a tio arbetsdagar kommer jag att få mina nya brun-turkosa glasögon från ProDesign Denmark. Jag längtar!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia