Blogg Awards 2011


Nu är det dags för Sveriges största bloggpris, nämligen Veckorevyns Blogg Awards 2011. Det finns en hel del bra bloggare som har nominerats till diverse priser, samt några - för mig - nya stjärnskott på blogghimlen.

1. Årets elitblogg
Det är lite svårt att välja mellan Alexandra "Kissie" Nilsson, Kenza Zouiten, Paulina "Paow" Danielsson och Isabella Löwengrip. De bloggar jag läser mest frekvent är ju Kenzas och Isabellas bloggar, men vilken blogg ska jag rösta på...? Det blir Isabellas blogg!


2. Årets blogstar
De som är nominerade för denna kategori är helt nya för mig. Amanda Stor, Jennifer Green, Johanna Olsson och Therese Thunell verkar alla ha riktigt trevliga bloggar, men de två bloggar som föll mig mest i smaken är Jennifers och Thereses bloggar. Hm... Med tanke på att jag verkligen måste sätta igång med att träna så tror jag att Jennifer kanske kan kicka igång mitt bristande intresse för just träning. Jennifer får alltså min röst!


3. Årets bloggraket
Här bör det inte vara något större problem att välja mellan de nominerade Angelica Blick, Josephine Zetterberg Bornebusch, Amanda Schulman och Peter Nilsson. Min favorit är helt klart Josephines blogg. Hon skriver otroligt humoristiska inlägg. Det tycker jag massor om!


4. Årets internationella blogg
Tyvärr har jag inte läst någon blogg av de som är nominerade för denna kategori. Ulrikke Lund, Caroline Berg Eriksen, Andrea Badendyk och Sara Montazami verkar vara toppenfina tjejer allihopa. Den blogg som jag fastnade för mest är Saras blogg. Kan det ha något med att jag tycker att hon verkar ha världens mysigaste mamma.


5. Guldpennan
Kategori Guldpennan har följande nominerade: Hanna Persson, Cimon Lundberg, Julia Thoresson Bergquist och Fredrik Backman. Julias och Fredriks blogg har jag aldrig tittat på förut, men Cimon har en väldigt trevlig blogg. Hanna har dock en mycket väldigt trevlig blogg och det är hon som får min röst i denna kategori.


6. Årets trendblogg
Oj, nu känner jag mig nästan supertrendig, för jag följer Rebecca Simonssons, Andreas Wijks och Caroline Blomsts bloggar. Mira Berglinds och Thilda Berglinds blogg var dock en blogg jag aldrig tittat på tidigare. Andreas och Carolines bloggar är otroligt snygga och stilrena. I like! Miras och Thildas blogg var också snygg som bara den! I like two! Rebecca sticker helt klart ut med sin väldigt egna stil och det är den bloggen som får min röst!


7. Årets blogginspiratör
Åh, vad svårt detta kommer att bli! Här har jag två favoriter, nämligen Regina Katralen och Clara Lidström. Isabella Löwengrip är förvisso en bra bloggare, men kanske inte lika mycket av en favorit som Regina och Clara. Fia Sjöströms blogg har jag aldrig läst förut, men hon har en riktigt fin blogg med bland annat bra tips på träning och mat. Nu måste jag dock bestämma mig - gulliga och roliga Egoina eller underbart kloka och vackra Clara? Denna gång ger jag Clara min röst!


8. Årets teknikblogg (By HP & INTEL)
Hoppla! Gällande dessa bloggar - Lilla gumman, Feber, Tommy K Johansson och Teknikbloggen - är jag helt obevandrad. Det känns kanske lite orättvist att gå på min första titt på bloggarna, men Lilla gumman verkar vara helt och hållet my cup of tea och hon får därmed min röst.


9. Årets bloggprovokatör
Uppenbarligen tycker jag inte jättemycket om folk som provocerar, för den enda bloggen i den här kategorin som jag läser är Katrin Zytomierskas blogg. Rosanna Charles, Anitha Schulman och Natashja Blomberg har säkert toppenfina bloggar, men min röst kommer att gå till Katrins blogg! Hon är en riktigt tuff och rolig tjej.


10. Årets kulturblogg
Sist, men inte minst har vi en mycket rolig kategori med följande bloggare som är nominerade: Annika Marklund, Elin Kero, Carolina Gynning och Emelie Thorén. Jag följer allas utom Carolinas blogg, men jag har självklart varit och läst Carolinas blogg då och då. Elin och Emelie har otroligt bra och fina bloggar, men närmast mitt hjärta ligger ändå Annikas blogg. Hon är väldigt personlig och skriver så fint. Dessutom är hon vacker som en dag! Klart hon får min röst!


Ja, då är det bara vänta och se vilka som vinner de olika kategorierna.


UPPDATERING
I vanlig ordning är jag helt ute och cyklar när jag röstar på de bloggar jag tycker om, eller är det bara det att övriga som har röstat som har röstat fel? Jag tror på det där senare, ja, helt klart. Tre rätt av tio... Ja, men jag är fortfarande nöjd med de bloggar som jag röstat på. Så det så!

1. Årets elitblogg: Kenza (fel)
2. Årets Blogstar: Amanda Astor (fel)
3. Årets bloggraket: Angelica Blick (fel)
4. Årets internationella blogg: Sara Montazami (rätt)
5. Guldpennan: Cimon Lundberg (fel)
6. Årets trendblogg: Andreas Wijk (fel)
7. Årets blogginspiratör: Isabella Löwengrip (fel)
8. Årets teknikblogg (by HP): Lilla Gumman (rätt)
9. Årets bloggprovokatör: Katrin Zytomierska (rätt)
10. Årets kulturblogg: Carolina Gynning (fel)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia