Luleå Kalaset 2009

Ja, då var festligheterna i Luleå över för denna gång. Jag har under kvällen besökt Luleå Kalaset, och det var en väldigt trevlig tillställning. Vi var på plats tidigt, och jag fick se Markus Fagervall live. Helt ärligt, jag är lite svag för just Markus. Han sjunger otroligt bra, och det material han framförde ikväll var väldigt bra. Att han ser bra ut, ja, det är bara en bonus! ****

Höjdpunkten denna afton var Anna Ternheim. Jag tror att jag kan se denna artist flera gånger, om och om igen. Det går inte att bli less hennes framträdanden! Hon förnyar dessutom sina låtar, så det är alltid intressant att höra hur utformandet av hennes låtar blir live. *****

Artister som jag också kikade på var Kevin Borg, Mikael Wiehe och bob hund. Kevin Borg och Mikael Wiehe är inte riktigt my cup of tea, men jag tycker om att se på musik live och de gjorde trevliga framträdanden. Jag hann inte med mer än några låtar med bob hund, men de är alltid bra live. Tror jag då...? De gånger jag har sett dem live har de alltid varit bra.

Kvällen avrundades med langos med skagenröra och rödlök på. Mums!

På väg hem blev jag stannad av polisen. Det var en alkoholkontroll- samt bilkoll. Det sistnämnda har jag aldrig varit med om, men det är ju helt okej. Grejen var bara den att ena baklyktan hade slutat fungera. What? Bilen som nyss var in på servicekontroll...?! Jag kunde inte riktigt släppa det efter de hade kollat om jag hade druckit (och det testet gick väldigt bra - negativt, eller vad man nu säger), så när jag fick ett papper att lampan var tvungen att bytas ut gick jag ut ur bilen för att kolla lampan. Lampan var inte bara trasig, hela baklyktan var sönderslagen??? Ursäkta, men vafalls...? Baklyktan var hel och hållen när jag gick från bilen. Jag blev väldigt ställd, och polisen sa att han inte hade sett det, bara att lampan inte lyste. Hm... Jag blev inte arg, bara otroligt besviken att någon människa är så otroligt taskig att han/hon slår sönder någon annans bil. Det där lär bli en kostnad på c:a 1000 kronor, om inte mer. Tack, säger jag bara, tack... Jag har ju inga andra utgifter, direkt...

Vilken tur att kvällen var otroligt rolig, för annars hade jag nog varit lilla My just nu och kokat av ilska!

Luleå Kalasets kom-ihåg-till-nästa-år
Åk buss till festivalen!

Varför?
Därför att det tydligtvis finns människor som inte kan respektera andras ägodelar.


Luleå Kalasets äckligaste-upplevelse-alla-kategorier
Souvas-killen

Varför?
Under tiden jag såg på bob hund satt en väldigt söt kille mitt framför mig och åt på sin souvas. Allt hade varit frid och fröjd om inte killen åt sin mat på det mest äckliga sätt. Han åt upp sin souvas på c:a 1 minut. Maten hamnade överallt annars än i hans mun. Hans händer var klibbklabbiga av souvasdressing. Hans kompis såg misären och erbjöd honom några servetter. Detta är ju ganska vanligt att man ser lite väl överförfriskade människor som äter utan en tanke på bordsskick, men att killen efter han hade ätit klart SNÖT sig på bordet är nog inte särskilt vanligt. I alla fall inte i min värld. Jag stirrade på killen och tänkte:
- Shit pommes frites, vilken äcklig kille!

Ta lärdom av detta... Snyt er INTE på bordet. Det är höjden av äcklighet.


Luleå Kalasets bästa-upplevelse-alla-kategorier
Anna Ternheim

Varför?
Kommentar överflödig!


Hoppas ni också har haft en toppenkväll! Auf wiedersehen!

Kommentarer

Björn sa…
Hårt med bilen där. Sånt kan lägga lite sordin på hela upplevelsen

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia