Happy Birthday to you!

För någon helg sedan var det dags för I:s födelsedagsmiddag och en sådan middag är alltid välkommen! I hade önskat sig en necessär och smink, så det fick hon. En tjusig svart-vit mönstrad necessär och en ljust skimrande ögonskugga. Och vi gäster fick mat, god mat! Man tackar, man tackar.


Förrätt
Toast med räkor, limeaioli och ruccolasallad


Varmrätt
Marinerad fläskfilé med klyftpotatis, rödlökschutney, bearnaisesås och sallad


Efterrätt
I:s chokladkaka och kolasås med vaniljglass


Otroligt god middag! Jag tycker VÄLDIGT mycket om räkor, jag tycker VÄLDIGT mycket om marinerat kött, jag tycker VÄLDIGT mycket om I:s chokladkaka och kolasås. Mums! Det var med andra ord en VÄLDIGT god middag. Man tackar, man tackar! Om denna middag hade varit med i Halv åtta hos mig så hade middagen fått 10 poäng av 10 möjliga poäng av mig.

Under tiden vi åt pratade vi och hade väldigt trevligt. Vissa personer hade lite problem med för varma stolar, men när vi blev för varma av att sitta ner kunde vi ta oss en husesyn och kolla in vad I och P hade gjort för renoveringar.

Efter maten tittade vi på en romantisk, men samtidigt sorglig film. Den manliga huvudrollsinnehavaren brukar oftast spela rätt snälla killar - i denna film var han faktiskt lite av en player och han passade som en charmig och smooth talking streber som bara ääälskar tjejer. Självklart förändras han när han blir kär. Den kvinnliga huvudrollsinnehavaren är en tjej med skinn på näsan som vet (tror hon vet) vad hon vill ha ut av livet. Hon förändras naturligtvis också efter hon träffar the one.

Jag tyckte om filmen vi tittade på. Den var lättsam och berörande. Rolig, fastän den berörde ett allvarligt ämne.

Sammanfattningsvis var det en jätterolig kväll! Grattis I! Hoppas du fick dig en toppenfin födelsedag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia