Melodifestivalen 2011

Nu är det äntligen dags för att kora, avgöra, bestämma, ja, välja vårt bidrag till Eurovision Song Contest 2011. Jag har goda förhoppningar om att vi kommer få med en låt som åtminstone kan komma på topp 10.

1. Danny Saucedo - In the Club


Dannys låt är en väldigt bra klubblåt, men jag är osäker på om den kommer att fungera som schlagerlåt. [*******]


2. Sara VargaSpring För Livet


Saras låt är väldigt speciell. Låttexten är ett gripande innehåll och musiken är medryckande. Den skulle helt klart kunna gå vidare! [********]


3. The MonikerOh My God!


Det här är min favorit och det har det varit sedan jag hörde The Monikers för första gången. HOPPAS att han vinner! [**********]


4. Brolle7 Days And 7 Nights


För att vara helt ärlig så är Brolles låt not my cup of tea. Den är rätt catchy, men han har gjort bättre låtar. [****]


5. Linda BengtzingE det fel på mej


Linda levererar ungefär samma sak som sist - jag är osäker på om det ens är någon direkt skillnad. Visst, låten är rolig, men undra om den har någon chans i Tyskland? [*****]


6. Nicke BorgLeaving Home


Nickes låt påminner väldigt mycket om någon låt av Return och den här lite hårdare 80-talsballaden är inte alls dum. Schlagervinnare? Lite osäkert, om jag får gissa. [******]


7. SwingflyMe and My Drum


Swingfly gör alltid bra musik och den här låten passar perfekt på dansgolvet. Den skulle säkert fungera i den stora finalen. [********]


8. Sanna NielsenI'm in Love


Sanna är en väldigt duktig sångerska och hennes låt är en klassisk schlagerlåt. Detta är dock ingen favorit. [******]


9. The PlaytonesThe King


Ännu en catchy låt som jag inte riktigt är 100% säker på att jag tycker är toppenbra. Den är sådär bra. [*****]


10. Eric SaadePopular


Min favorit nummer 2! Eric har helt klart vinnarpotential. Bra låt, även om den påminner om hans låt Manboy från förra året. [*********]


Tyvärr var det tre bidrag som inte kom med som var otroligt bra! Varför kunde inte följande låtar få komma med i finalen (detta innebär att jag eventuellt ville att tre låtar som är med i finalen inte riktigt skulle vara med i finalen om jag fick bestämma):

Loreen - My Heart Is Refusing Me


Sebastian - No One Else Could


Dilba - Try Again


Det här är ju helt underbara låtar! Loreen har otrolig röst, Sebastians låt är rolig och popsyntig och Dilbas låt växer fortfarande i tycke för mig! Åh... Hoppas att dessa låtar får sin succé även om de inte är med i finalen i morgon.

I morgon blir det att kolla in vem det blir som vinner finalen i Melodifestivalen. Hoppas någon riktigt suveränt bra låt vinner!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia