Topp fem på Voddler

Vecka 10 har varit en jobbfri vecka för mig eftersom det har varit sportlov. Tyvärr har jag varit sjuk - i vanlig ordning - under lovet, så då har jag roat mig med att titta på film på Voddler. De har en hel del bra filmer och många av dem är t.o.m. gratis!

Mina topp fem gratis-filmer på Voddler
är följande:


1. Emma (1996)


Emma är en söt kärleksfilm med bra skådespelare. Vad sägs om bland annat Gwyneth Paltrow, Toni Collette, Jeremy Northam, Ewan McGregor och Alan Cumming...? Filmen är baserad på en bok av Jane Austen så vad kan gå fel?


2. Gosford Park (2001)


Gosford Park är en av mina absoluta favoriter! Det är en stillsam historia samtidigt som det händer otroligt mycket kring karaktärerna. Återigen är det en film med många, MÅNGA otroliga skådespelare, exempelvis Maggie Smith, Michael Gambon, Kristin Scott Thomas, Jeremy Northam, Laurence Fox, Ryan Phillippe, Stephen Fry, Clive Owen, Helen Mirren och Emily Watson. Jag rekommenderar varmt denna film!




Åh! Girls Just Want to Have Fun är ren nostalgi för mig. Den såg jag när jag var liten tösabit och för att vara helt ärlig tycker jag att den fungerar än i dag. Sarah Jessica Parker och Helen Hunt är toppenbra i denna film och det märktes redan då att de skulle vara kvar i filmbranschen ett tag.




Behöver jag ens kommentera A Night at the Roxbury? Den är helt fantastiskt rolig! Will Ferrell och Chris Kattan är helt sjuka som bröder i denna film, men vad gör väl det? De gör det så otroligt bra!




Okej, var ska jag börja? The Rules of Attraction är en väldigt speciell film. Även om den är fruktansvärt obehaglig så är den samtidigt otroligt rolig. Vad annat kan man förvänta sig när filmen är baserad på en bok av Bret Easton Ellis. När de rollsatte denna film använde de sig av en HÖG av det bästa som Hollywood har att erbjuda vad gäller skådespelare. Några av skådespelarna i denna film är James Van Der Beek, Shannyn Sossamon, Jessica Biel, Kip Pardue, Kate Bosworth, Ian Somerhalder, Clifton Collins Jr., Faye Dunaway, Eric Stoltz och Eric Szmanda. Inte så shabby, inte så shabby.


Jag måste också få rekommendera en film på Voddler som kostar en liten slant att hyra, men den är mer än värd sina kronor - nämligen:

* Inception (2010)


När jag tittade på Inception kunde jag knappt blunda för att jag var rädd för att missa något häftigt. Jag är inte så värst förtjust i actionfilmer, men det kändes som denna film var mer än bara action. Återigen - otroliga rollprestationer! Det är många Hollywoodstjärnor som är med i denna film, bland annat Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Cillian Murphy, Marion Cotillard, Pete Postlethwaite och Michael Caine.


Kolla! En massa bra film. Okej, en massa bra film, enligt mitt tycke och tänk. Vad har ni för favoriter?

Kommentarer

Blogg i norr sa…
Hej!

Jag vill tipsa dig om att vi har startat en portal över bloggar i Norrbotten på Facebook.com. Sidan heter Blogg i Norr och är till för alla som gillar bloggar från Norrbotten. Där kan du som bloggar bli upptäckt av nya läsare eller du som läser bloggar, hitta en ny favorit runt om i Norrbotten.

Så Gilla sidan, registrera din blogg i vår portal och tipsa dina läsare och vänner.
Välkommen till Blogg i Norr: http://www.facebook.com/blogginorr

Med vänlig hälsning
Sara Stenberg
Blogg i Norr
Anonym sa…
inception är grym, alltid bra med lite tankegymnastik... :)

sv: haha, ja det kanske han är… vet inte vad han skriver nuförtiden dock?
svar: ja, men visst är den!

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia