Måndag 15/6

Möte, möte, möte... I just loooove möten.

På eftermiddagen var det dock uteaktivitet på agendan. Vi promenerade längst strandpromenaden samt besvarade frågor. Kluriga frågor, I might add... Det handlade om diverse medicinska åkommor - vilket jag absolut inte var bra på. Tur att det fanns människor i mitt lag som kunde ungefär alla åkommor i världen... Hur nu det kan vara möjligt...?

När vi hade kommit fram så var det dags för middag. Grillat! Mums! Lagen blev dessutom tilldelad varsin sång som vi skulle sjunga. Mitt lag fick "Äru kär i mig ännu, Klas-Göran?"... Jag måste erkänna - jag hade vissa svårigheter med melodin. Vi bestämde oss för att rappade istället. Det lät otroligt snyggt. Synd bara att jag tappade takten då och då för skrattanfall.

Efter vi hade sjungit var vi några som kände att bastu is the sh*t! Och vi hoppade i våra badkläder och direkt in i... stekhettan! Jag hade suttit i bastun i c:a 5 sekunder, och svetten trängde upp genom mina svettkörtlar! Det blev dock bättre efter ett tag. Vi bestämde oss för att droppa oss i vattnet. En av mina arbetskamrater hade skrämt mig lite. Hon sa:
- Visst vet du om att du kan få hjärtstillestånd om du går från en väldigt varmt bastu och hoppar ner i iskallt vatten...?
Hm... Nä...? Det visste jag inte om. Panikfjärilarna fladdrade som JETPLAN i min mage. Skulle jag palla att hoppa i vattnet...? Nej... Jag testade några gånger att halvt som halvt gunga ut över bryggan, men det slutade med att jag klev ner i vattnet via stegen. Väääldigt dumt val, upptäckte jag lite senare. Vattnet var i alla fall iskallt, men det kändes ändå ganska skönt när huden i princip brann av bastuvärmen.
Vi sprang in i bastun igen. Skönt som bara den! Mina bastukompisar hoppade i plurret några gånger till, men jag stannade i bastun. Skööönt... Jag hälsade på mina övriga arbetskompisar som satt vid elden och värmde sig. Jag frös inte ett dugg, fastän jag endast hade på mig badkläder och handduk. Vännerna vid elden höll bokstavligen på att frysa bort. Så trist. Jag fick veta att några hade slagit vad 400 kronor att jag skulle hoppa i vattnet. Darn! Jag skulle ha hoppat i vattnet.
Innan bastubadandet var över hann jag faktiskt hoppa ner i vattnet, och vet ni vad...? Jag överlevde! Hör och häpna! Dessutom kändes det betydligt bättre att förkorta lidandet (dvs känna kylan snabbt) än att gå ner för stegen i snigelfart.

Efter bastubadandet åt jag mig en grillad korv och körde lite norsk DJ:ande. Sweet!

Kvällen blev inte så sen, men det var ganska skönt att få komma hem tidigt eftersom det var fortfarande några arbetsdagar kvar. Inte så dumt heller att få duscha bort rökdoften från håret.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia