Visa vid midsommartid

Midsommarafton blev en väldigt lugn tillställning. God mat och trevligt sällskap - precis som det ska vara!

Jag fullkomligt älskar Vi hade i alla fall tur med vädret, och jag hade ännu inte sett uppföljaren Vi hade i alla fall tur med vädret - igen. Midsommaraftonskvällen kändes inte fulländad utan att ha sett den filmen, så jag åkte på Shell för att hyra filmen. Väl hemma var det något fel på filmen? DVD-spelaren? så jag fick åka tillbaka för att kolla om de hade något annat exemplar av filmen.

När jag hade kommit tillbaka till Shell så hamnade jag framför en överförfriskad äldre man. Han blåste mig i håret och frågade upprepade gånger:
- Är du en lydig liten flicka...?
Öh... Vad svarar man på en sådan fråga? Han fortsatte att säga konstiga saker, men jag tror att min hjärna har någon form av säkerhetsanordning som gör att den sorterar ut allt för bisarra saker, för vad han sa mer kommer jag inte ihåg.

Jag försökte hålla mig undan från mannens underliga förfrågningar, men när han började röra vid mitt hår fick jag panikångestattack delux! INGEN rör vid mitt hår om jag inte tycker det är okej, observera INGEN! Kombinerat med att han höll på med mitt hår (RYSNINGAR) så hängde han på mig. Jag bad MESIGT:
- Kan du vara så gullig att inte hänga på mig?
Jag fick assistans av killen som jobbade på Shell, som snäste till mannen:
- Lägg av med det där!
Shellkillen sa något mer till mannen, men jag var allt för upptagen med att hängivet le åt honom - han räddade mig ju från den där väldigt skumma mannen. My knight in shining armour! Åhh... Han får definitivt dagens blomma!

Nu i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde något mer drastiskt än att bara be honom sluta att hänga på mig. Enligt en av mina kompisar skulle jag ha hotat med att slå in pannbenet på honom, men jag är inte våldsbenägen av mig så det kändes alldeles för FAR OUT för min smak.

Tyvärr fick jag inte se Vi hade i alla fall tur med vädret - igen, eftersom de inte hade några fler exemplar inne. Buhu... Nåväl... Vad är väl en bal på slottet?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia