Torsdag 18/6

Dagen började tidigt. Klockan 7 skulle jag besöka Bildoktorn för att kolla att min bil av a-ok. Jag skulle dessutom byta dimljus samt lampa till ena framlyktan. Dyrt, men vad har man för val som bilägare...?

Klockan 10.30 hörde Bildoktorn av sig via sms att nu var det bara att hämta bilen. Woho! Kostnaden för kalaset blev... Alldeles för billigt?!? Jag blev smått konfunderad, eftersom jag visste priset för bilkontrollen (byta av olja etc) samt dimljuset och lampan till framlyktan. Summan var 1/4 av det jag förväntade mig. Hm...

Väl framme hos Bildoktorn fick jag veta att de inte alls har gjort en koll på min bil, utan de har bara sett till att jag ska gå igenom på Bilprovningen. Öh? Men det var inte alls det jag hade bokat tid för - jag hade bokat tid för att de skulle kolla HELA min bil. De hade bytt dimljuset samt lampan, tack och lov, men jag kände mig SÅ upprörd. Mannen i kassan sa att jag kunde titta i min servicebok för att se vad verkstadskillarna hade gjort. Jag betalade och gick till min bil. När jag kollade i serviceboken hade inget gjorts...? Jag gick tillbaka till mannen i kassan och bad honom titta i min servicebok så han kunde förklara för mig vad som hade gjorts. Han såg lite fundersam ut, och sa:
- Det har endast gjorts en koll inför Bilprovningen, och den är ju gratis.
Tack...? Skulle det underlätta det faktum att jag inte har fått den tjänst som jag ringde och bokade?

Min mamma hade t.o.m. pratat med killen som skötte bokningen en vecka innan jag bokade min tid. Hon hade sagt till honom att jag skulle göra den här kontrollen, och han hade meddelat henne kostnaden för en kontroll av min bil. När jag ringde så sa han att han visste vem jag var och vad jag ville, eftersom han kom ihåg min mamma.

Mannen i kassan höll dock med om att det skulle nog behövas en ordentlig kontroll eftersom jag har kört väldigt många mil sedan förra kontrollen. Ja, jag instämde. Det var av den anledningen jag bokade tid hos Bildoktorn... Så jag fick alltså boka en NY TID för en sak som jag egentligen skulle fått avklarat denna dag. Ååååååhhh...

Hur kunde det gå fel? Jag förstår inte. Kan någon förklara?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia