Up to date, no 2 - Happy Birthday Party!

Lördagen gick i festens tecken. Jag var bjuden på S:s födelsedagsfest, och det hade jag längtat till! O'boy!

Efter lunch började förberedelserna.
1. Jag fixade med ansiktet. La ansiktsmask för första gången sedan jobbet började om efter semestern. Lite tragiskt, eller hur? I och för sig kanske jag klarar mig utan ansiktsmask, men det känns som om jag hade ett eget litet spa och det är ju närapå lyx. Eller hur? Eller... Hur...?
2. Jag klippte luggen. Gick sådär, måste jag väl erkänna. Luggen blev dock kortare så jag slapp ha den i ögonen. Den gick precis in i ögonvecket, och det är inte en behaglig känsla.
3. Jag gjorde en hårinpackning. Återigen lite av en spa-känsla. Synd bara att jag inte hade möjlighet till att få lite massage. Då hade lyckan varit total!

Efter en snabb dusch och att jag hade klätt på mig och packat mina saker så begav jag mig till C. Jag skulle färga hennes hår, men för att vara ärlig så var jag väl i senaste laget. Vi han dock färga hennes hår, och det blev jättefint! Första gången jag har blekt håret på någon. En erfarenhet rikare, alltså.

Klädvalet för kvällen med en rutig klänning. Väldigt fin. Synd bara att urringningen är liiite väl urringad. Jag är ju en sådan mes gällande urringning att jag hade på mig ett linne under. Förlåt! Jag ska bli modigare! Kanske...

När klockan blev där kring 18.00 begav vi oss till festlokalen. Väl framme fick vi champagne och canapé. Himmelskt gott, må jag då säga. Jag hälsade på S och grattade henne. Efter en liten stund av mingel så satte vi oss till bords. Vi skulle få middagsbuffé. Oh... My... Lucky... Little... Tummy... Detta var några av de rätter som vi kunde välja mellan:
  • Kycklingfiléer
  • Lax
  • Lammkött
  • Kall potatissallad
  • Sallad med räkor och kräftstjärtar
  • Rencarpaccio med rucculasallad, björnbär och fikon
  • Två olika sorters bröd

Varför blir jag alltid så girig när det är buffé? Herregud, det är ju inte så att jag kommer att gå hungrig därifrån direkt? Jag åt i alla fall tills jag kände mig lagomt mätt. Tack och lov! Men jag var tvungen att gå och hämta mer av kycklingen. Den var otroligt god!

S hade tagit dit en massa karaoke-DVD-skivor. Oooh... Detta gjorde mig otroligt lycklig. Jag fick sjunga hur mycket jag ville! Tro mig när jag skriver att jag sjöng ungefär hur mycket jag ville. Jag är dock osäker på om min så kallade publik njöt lika mycket som jag gjorde. Det fanns dock ingen tid till att göra någon undersökning.

Efterrätten var en smaskig chokladkaka med pinjenötter och grädde. På tallriken var det ringlat choklad i ett snyggt mönster och det fanns riven vit choklad på sidan av kakan. Himmelsk gott! Jag åt t.o.m. upp C:s bit som hon hade lämnat. Herregud, lämna en sådan god kaka? Nej, det går icket för sig!

Vi fortsatte att sjunga karaoke, och jag kände mig så himla glad. Att sjunga kan onekligen få en att må så gott. Undra om jag kanske ska gå med i en kör...? Hm... Ska det få bli ett mål nu i höst?

Efter midnatt blev det dags för vickning. Vi fick kyckling- och laxpaj med sallad. Gott, gott, gott!

Kvällen avrundades med att S bjöd på mer champagne. Hon är så otroligt gullig! Skumpan var väldigt god. Måste fråga S vad champagnen hette. Eller var det bara mousserat vin?

Tack S för en väldigt trevlig kväll!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia