Despicable Me

Dagens filmtips!

Jag brukar inte se så många animerade filmer, men Despicable Me är en film jag verkligen kan rekommendera. Huvudpersonen Gru är världens värsta bov, men en vacker dag får han veta att han inte längre är det! Panik, vad ska han göra? Den nya värstingen på gatan är Vector och han är ung, tekniskt kunnig och har inga begränsningar för vad han kan göra för elakheter! Grus plan för att återta platsen som the number one bad guy är... Att adoptera tre små flickor! De föräldralösa flickorna Margo, Edith och Agnes vänder Grus värld upp och ner, men klarar Gru av denna nya omställning...?

De olika skådespelarna som medverkar med sina röster är bland annat Steve Carell (Gru) och Jason Segel (Vector). En av mina SNL-favoriter är också med, nämligen Kristen Wiig som barnhemsföreståndarinnan Miss Hattie.

Jag har en favoritreplik som Gru säger med jämna mellanrum och den är:
- You got to be pulling on my leg!
Okej, han kanske inte säger det jättemånga gånger, men några gånger i alla fall.

Om ni inte har sett trailern - check it out!

Kommentarer

svar: jag har redan köpt den - nästan, jag har i alla fall beställt/fått hem den och den skall betalas mot månadsfaktura typ nästa måndat tror jag.

ja men visst borde jag väl egentligen göra det? det finns nog mycket kläder hemma hos mig som borde få gå till 2nd hand misstänker jag!

ja, jag flyttar tillbaka till Stockholm i slutet av maj.
svar: ja men det är så jag tänker!
tänk om beiget snart blir JÄTTEmodernt och jag hipps vipps passar bra i den en vacker dag och så har jag skänkt bort den till någon 2nd hand och någon lycklig jävel har köpt den för en tjugolapp medans jag köpte den för närmare åttahundra spänn med mitt studiebidrag - då skulle jag uppriktigt sagt bli ledsen!

ja men precis, det är bara att passa på medans jag är kvar!

jo, det är lite så jag känner. jag trivs bra här uppe men jag har verkligen allt kvar nere i Stockholm!

ps. ny musik som du MÅSTE höra: http://open.spotify.com/album/2npTl75ALsSEIVs6kkvi0u ds.

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia