Eclipse

Fredagen den 2 juni

Jag och I hade bokat biljetter till den tredje Twilight-filmen Eclipse på kvällen och som jag hade längtat. Förra filmen - New Moon - hade väl inte riktigt motsvarat mina förväntningar och jag hoppades på att denna film skulle vara bättre. Och det var den!


Kristen Stewart och Robert Pattinson var the BELLA och the EDWARD...! Love was in the air, oh la la la la... Taylor Lautner var återigen söt som socker. Jag tycker egentligen Bella ska välja Jacob, men hey... Det har jag inget att säga till om.

Att de hade bytt Rachelle Lefevre till Bryce Dallas Howard i rollen som Victoria kändes så där. Rachelle spelade rollen som Victoria lite mer förföriskt, medan Bryce faktiskt hade en lite mer försiktig framtoning. Jag vet inte riktigt vad som är bättre. Bryce är vacker som en dag och passar som i rollen som en vampyr, men kanske en mer romantisk sådan. Rachelle är också vacker och hon passar att vara en flörtigt farlig vampyr. Vad är då Victoria för slags vampyr? För att vara helt ärlig tror jag nog den karaktären ska vara lite mer förföriskt farlig än romantisk. Men vad vet jag?


Bland Jacobs vargbröder fanns det en väldigt DELICIOUS kille, nämligen Alex Meraz i rollen som Paul... Oj... Ja, hejsan hoppsan liksom! Han var väldigt trevlig att titta på. Hoppas Alex får en lång och framgångsrik karriär. :) Ooops... Jag kanske borde säga att han var duktig på att spela en shapeshifter med "lättare" aggressionsproblem. ;)


Jag hade gärna önskat att sekvenserna i filmen innan Rosalie och Jasper blev vampyrer hade varit längre. Det tyckte i alla fall jag var intressant att läsa om i böckerna. Nikki Reed såg fantastisk ut som 1930-tals donna (men ännu mer fantastisk som killer bride) och Jackson Rathbone var otroligt stilig general under inbördeskriget.

En rolig detalj var att jag tyckte att Peter Facinelli pratade med brittiskt uttal här och där. Hans karaktär - Carlisle Cullen - var ursprungligen från England, så det kan man kalla för method acting...!

Helhetsbilden av Eclipse är att den känns mer sammansatt och utvecklad än New Moon. Filmen har en röd tråd och den är spännande att se. Självklart romantisk! Och fylld med action. Jag tittade aldrig på klockan för att se hur lång tid det var kvar av filmen - vilket är för mig ett väldigt bra betyg.

Betyg: 7/10

Kommentarer

Felicia sa…
Eclipse fick högt betyg av mig oxå! Så högt att jag sett den två gånger på bio... (och lite online... fniss) Kolla gärna in min twilight-blogg!! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia