Pdol torsdag 29 juli

På torsdagkväll skulle jag, T och P besöka Pdol. P ville se Over The Rainbow så självklart tittade vi på dem. Jag tror att jag hade hört en låt – Since You Been Gone. De var ett tajt liveband. Kanske inte riktigt my cup of tea, men det var roligt att lyssna på ändå.


Efter Over The Rainbow gick vi upp på P-däcket. Vi tittade mot Kittelfjälls tält, men det var då absolut ingen idé att ens försöka ta sig in där. Kön var väldigt lång och antalet människor på Kittelfjäll var hur många som helst. Vi gick och satte oss i ett annat tält (vad det hette minns jag tyvärr inte) och där var det minst lika trevligt – om inte annat fanns det betydligt mer luft och utrymme där.

När klockan började närma sig 1 gick vi och beställde mat. P rekommenderade steak sandwich med grillad fläskfilé och visst, det lät som helt okej festivalmat. Det var mycket gott och mättande. Mums!

Vi hade tur att vi gick och köpte mat för när vi hade beställt och fått vår mat kom rusningen – det vill säga, alla andra som ville köpa mat kom då. Efter vi hade ätit gick vi mot taxistationen och det gick ganska snabbt så fick jag mig en taxi hem.

Tjejen som skjutsade mig hem berättade att hon hade skjutsat Oskar Linnros till Pdol. Han hade visst frågat henne om hon visste vem han var, men det hade hon inte vetat. Hon sa att han var mycket trevlig. Oj vad jag längtade till på fredag för att få se honom live!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia