Pdol fredag 30 juli

Fredagens Pdol började med Oskar Linnros på Banditscenen kl 20.00. Han var otroligt bra! Synd bara att han hade vissa problem med ljudet en kort stund i början av spelningen. Tur nog rättade det till sig. Min favoritlåt var 25. Definitivt. Oskar har inte bara bra låtar, han är dessutom helt outstanding som artist. Me likey denna spelning!


Det var en perfekt plats att stå framför ljudteknikernas ställe – man både såg och hörde bra. Bilderna kanske inte riktigt blev lika bra, men det är väl tanken som räknas, eller hur?

Efter Oskar spelade Salem Al Fakir på stora scenen. Det var första gången jag såg Salem live och OJ vilket energiknippe han är! Han satt vid pianot och vippade med sitt fina lockiga hår, sprang längst scenkanten och uppmuntrade publiken att klappa (väldigt pedagogiskt av honom) och allt som allt så såg han ut som en söt dirigent som verkade helt exalterad av det faktum att folk hade kommit för att se honom. Självklart! Min favoritlåt blev 4 O’Clock och en ny låt som jag tyvärr inte minns vad den hette.


Sist, men definitivt inte minst – Lars Winnerbäck. Jag lyssnade inte på allt för många låtar, men det var svårt att missa att Lars hade den största publiken, helt klart. Det var svårt att ta sig från platsen jag stod på från början av spelningen på grund av att det var packat med folk från scenen ända till Thai Garden. Spelningen började med att Lars spelade själv framför ett stort svart tygstycke och det var först efter andra låten som tyget drogs bort och bakom var hela bandet! Fint! Favoritlåt är lite svårt att säga eftersom jag stannade så pass kort stund.


Festivalmat för denna kväll blev langos med räkor, rom och lök. Gott, massor gott! Synd bara att jag lyckades tappa en hel del fyllning på marken. Nåväl, jag blev väldigt mätt i vilket fall som helst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia