Bokrea 2011

Årets bokrea hade många böcker som jag gärna hade investerat i, men tyvärr fick inte alla böcker jag ville ha följa med mig hem. Dessa böcker bor i min bokhylla numera:

Jag har läst Främligen på Wildfell Hall av Anne Brontë tidigare och den boken älskar jag! Nu hoppas jag att Agnes Grey ska vara lika bra.


Detta är en bok jag har velat läsa väldigt länge, men det har aldrig blivit av. Jag har däremot sett TV-filmen Blonde från 2001 som är baserad på denna bok och den var riktigt bra. Om TV-filmen var helt okej, borde ju boken vara jättebra! Och Naomi Watts ska spela Marilyn Monroe filmen Blonde som kommer ut 2012, som också är baserad på samma bok.


För att vara helt ärlig - jag har tyvärr inte läst Jonas Karlssons första novellsamling Det andra målet. Det lutar nog åt att jag köper den boken också. Och den första novellen i Den perfekte vännen har jag redan hunnit läsa - väldigt bra! Det här kommer bli en bok som kommer att vara angenäm att läsa. Helt klart!


4. Tomas Blom - Drottningar i Sverige
Åh! Formatet på denna bok är helt bedårande! Det påminner om en barnbok, fast det är för vuxna. Och den är lättläst och informativ. Två tummar upp!


Den här boken ska bli spännande att läsa. Undra vad högt uppsatta män av idag skulle säga om det var okej att ha sina frillor så öppet som man får läsa om i denna bok. Jag hör av mig när jag har läst klart denna bok.

Kommentarer

Björn sa…
Äsch! Du förstörde min gissning, eller kanske jag gjorde det själv genom att vara så långsam! ;-) Boken om frillor var rätt intressant för övrigt.
Din barndomskompis, ålen, jag blir nyfiken, berätta mer!
Catharina sa…
Jag vill också ha boken av Brontê! En av nackdelarna med att bo här är att utbudet på bokrean inte är bra.
Caroline sa…
Undra om det är bokrea på nätet? Har typ Adlibris eller Bokus rea? Det borde de väl ha? Oj... Många frågetecken här. :)

Populära inlägg i den här bloggen

Ros i snö

Julbord i Byske

Lucia